Bilim ve Gelecek Dergisi

Beğeni
1.619
Görüntülenme

Bilim ve Gelecek Dergisi Sözleri ve Alıntıları

Bilim ve Gelecek Dergisi sözleri ve alıntılarını, Bilim ve Gelecek Dergisi kitap alıntılarını, Bilim ve Gelecek Dergisi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Steinbeck
"Ne bir şeyim olsun, ne de ben bir şey olayım istiyorum. İsteklerim yok. Çünkü çok istekleri olmak yorucu.”
Sayfa 73 - Bilim Ve Gelecek Kitaplığı Yayınları/ Steinbeck'in Sanatı
Sosyal Darwinizm
"Charles Darwin, hiç tarzı olmamasına rağmen tüm düşünce sistemlerine bir dinamit yerleştirmiş ve patlatmıştı. Şimdi düşünmeye baştan başlayın diyordu. Tıpkı kendi midesi gibi dünya da çalkalandı. Desmond ve Moore, dilimize de çevrilen Charles Darwin adlı devasa çalışmalarında bu olayla ilgili şöyle derler: “İnsanın doğasının büyük yasalarının bulunduğu gizli odaların kapısını açacak büyük bir anahtarımız henüz yok; kapıları hâlâ beceriksizce yokluyoruz’ demiş bir yazar. Darwin, midesi hayır diye bağırıp, başıyla evet diye cevap verirken, anahtarı sessizce çeviriyordu.” İlk başlarda karşı çıkanlar daha fazlaydı ama taraftarlar da hiç az sayılmazdı. Yıllar içinde bu durum değişti. Evrim olgusuna ve Darwin’in açıkladığı temel evrimsel mekanizmalara bilim dünyasında itiraz kalmadı. Bununla birlikte 20. yüzyılın başında Darwinci evrim fikri kötü bir değişime uğratıldı. Darwin, şefkatin insan evriminin en yüksek özelliklerinden biri olduğunu belirtmesine rağmen, bazı çevreler ırksal saflık ve güç kavramlarını tartışmaya başladılar ve bu fikir Darwin’in kuzeni Francis Galton (1822-1911) tarafından bulunan öjeni terimi adı altında bazı devletlerin programına alındı. Darwin’in çocuklarının en az zeki olanı Leonard da (bu L.’nin kendi ifadesidir) Galton’ın destekçileri arasına katıldı ve kurduğu Öjeni Cemiyeti’nin başkanlığını yaptı. Ancak sonra tutup kendi kuzeniyle evlendi! İngiltere’de devlet bu fikri hiçbir zaman desteklemedi."
Bilim ve Gelecek Kitaplığı - VI. Bir büyük biliminsanının hikâyesi: Darwin - IX. Köken
Biz (Homo sapiens) sadece 300.000 yıldır hayattayken Homo erectus neredeyse 2 milyon yıl boyunca varlığını korudu.
Çok geç olmadan sigarayı bırakın
"Biliminsanları yıllardır sigaranın DNA hasarına, bunun da akciğer kanserine sebep olduğunu biliyor. Şimdi ise ilk kez, UNC Tıp Fakültesi’ndeki biliminsanları tarafından, genomdaki DNA hasarının başarılı bir biçimde haritasının çıkarılmasını sağlayan bir yöntem geliştirildi. Bu buluş, Kuzey Karolina Tıp Fakültesi’nden Biyokimya ve Biyofizik
Bilim ve Gelecek Kitaplığı - Aziz Sancar ve ekibinden yeni çalışma: Sigaranın DNA’da yarattığı hasarı haritalayan yeni yöntem - Kaynak: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/ 06/170612170919.htm
J. J. Rousseau'ya göre, insanı hayvandan ayıran en belirgin nitelik, Aristoteles'ten beri ileri sürüldüğü gibi, akıl değil, özgür oluşudur.
Bir toprak parçasını çitle çevirip, 'bu bana aittir' diyebilen, buna inanacak kadar saf insanlar bulabilen ilk insan uygar toplumun gerçek kurucusu oldu.
Biyolojide yapılan her yeni keşif
Charles Darwin
’i pek çok konuda haklı çıkardı. Şöyle demişti: “Ben göremeyecek olsam da inanıyorum ki bir zaman gelecek, doğanın bütün büyük âlemleriyle ilgili oldukça doğru soy kütüklerine ulaşmış olacağız.” Bugün neredeyse bütün biyoloji laboratuvarlarında standart olarak kullandığımız genetik araçlarımız sayesinde oldukça doğru soy kütüklerine ulaşıyor, evrim kuramını dünyanın dört bir köşesinde her gün sınayıp doğru olduğunu tekrar tekrar görüyoruz. Artık zamanın inşa ettiği bu muhteşem doğanın muhteşem bir parçası olduğumuzdan hiç kuşku duymuyoruz.
Sayfa 2 - Bilim ve Gelecek Kitaplığı
Bir sözcüğün anlamı gözbebeğinde reaksiyonun tetiklenmesi için yeterlidir. Parlaklıkla ilişkili bir sözcüğü (“güneş”, “ışık” vb. ) okuduğumuzda veya duyduğumuzda, gözbebeklerimiz daha büyük bir parlaklığa maruz kaldığı durumlarda yaptığı gibi küçülmektedir. Karanlıkla ilgili bir sözcüğü (“gece”, “karanlık” vb.) duyduğumuzda veya okuduğumuzda ise,
Bilim ve Gelecek Kitaplığı - Gözbebeği bize dille ilgili ne söylüyor? - Çeviren: Aysel Çelik - Ankara Üniv. Dilbilim Böl. Yüksek Lisans Öğr. - Kaynak: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/ 06/170615084852.htm
Doğrusu, Kur’ân’ın tarzı (sonsuza dek yakma tehdidi) ve eşitsizlikçi “değerleri” (Yahudilerle dost olmayın buyruğu) da beni rahatsız etmişti. Çünkü kafamda, mahallemizde iyi geçindiğimiz Rum, Ermeni (Mari, Artin) komşularımızın, geçinemediğimiz Müslümanların anıları yaşamaktaydı.
Bilimsel devrimin ürünleri çöpe atılırsa, ortada sadece ilahiyat, kelam, fıkıh ve Ebussuud Efendi'nin fetvaları ile Diyanet İşleri Başkanı'nın kılıcı kalır.