İzmir’de doğdu. DEÜGSF Sinema-TV Bölümü’nden mezun oldu. “Türk Sineması’nda Aziz Nesin Uyarlamaları Aracılığıyla, Tarihsel, Toplumsal, Kültürel Yapılanmaların Araştırılması” teziyle Yüksek Lisans, “Kültürel ve Zihinsel Yapılanmanın Türk Melodram Sineması Üzerindeki Etkileri” teziyle doktora derecesini aldı. 2006’da “Batı’dan Doğu’ya, Hollywood’dan Yeşilçam’a Melodram” kitabı yayımlandı. Robert Phillip Kolker’ın “Film, Biçim, Kültür” kitabının çevirmenlerinden biri oldu. “Sinema, İdeoloji, Politika” ortak kitabında “İkinci Kattan Şarkılar ve Aşırı Sistem”, AÜ GSE Dergisi’nde “Yeni Roman-Yeni Dalga Etkileşiminde Bir Sanat Yapıtı Olarak Film”, 2011 Adana Altın Koza Yayınları kitabında, “Klostrofobik Çoğunluk: Ters Yüz Edilmiş Bir Politik Açılımdan, Gündelik Yaşam Pratiklerindeki Açmazlara Dair ‘Çoğunluk’ Filmi Üzerinden Bir Okuma Denemesi”, Yedi Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi’nde “Hareketli Durağanlık İzlenimi: Bir Zamanlar Anadolu’da” isimli makaleleri yayınlandı. 2014’de Berlin’de düzenlenen Image Sempozyumu’nda “Melodramatic Image as a Social and Cinematic Structure in Turkey: Evaluation on Turkish Contemporary Politics, TV Serials and Films” adlı bildiriyi sundu. “Sinema Neyi Anlatır?” başlıklı 2015’de yayınlanan ortak kitapta “Sinema Kültürü Anlatır”, “Saygı” kitabında “Seyirciye Saygı”, “Medya ve Mizah” kitabında “Aziz Nesin’den Sinemaya Yapılan Uyarlamaların Mizah ve Kültür Açısından Değerlendirilmesi” başlıklı makaleleri bulunmaktadır. Nilüfer Belediyesi (2011), Adana Altın Koza (2014), Diyarbakır Belediyesi (2015)’de Senaryo ve film okuma atölyeleri gerçekleştirmiştir. “Zaman Sensin Agora”, “Naif”, “İzmir’den Sinema Notları” ve senarist Bülent Oran üzerine “Senaryocu” isimli belgesellerin yönetmenliğini üstlenmiştir. 2012 yılında 13. Uluslararası İzmir Film Festivalinin koordinatörlerinden biri olmuştur. Halen DEÜGSF Film Tasarımı Bölümü’nde öğretim üyesidir. Senaryo Yazımı, Film İncelemeleri, Klasik Anlatı Sineması ve Kültürel Etkiler, Melodram Çalışmaları derslerini yürütmektedir.