Hayır, hayır; evdeki şiddete, yangın yerinde bombalara, her yandaki ateşe, bu yılışık savaşa, bu şirret dalaşa, ölmeye-öldürmeye, bu açgözlü katliama hayır. Bencil, hisli, doymak bilmez, saldırgan. Nasıl sesini çıkarmaz insan, nasıl kabul eder? Asla, asla, asla! Kim şiddete özendiriyor insanı? Kim kışkırtıyor sürüyü? Kim tutuyor ölümün hesabını? Kim elini kana buladı? Kim katlediyor Orta Doğu'yu, kim? Korkuyorum. Afrika'yı açlığa mahkûm eden kim? Her gün kaç akbaba açlıktan ölüme duran çocuğun başını bekliyor? Utanıyorum. Kim çomak sokuyor Uzak Doğu'ya? Neden her yoksul köşede acımasız savaşlar dörtnala mahşere koşuyor? Neden ağlayan hep gözyaşından başka tutunacak dalı olmayan yoksul analar? Neden, neden? Neden kimse belanızı vermiyor?