"Hocalık demişken, ODTÜ'de başlayıp Türkiye'ye yayılmış bir adet geldi aklıma. Konuştuğun kişiye "hocam" diye hitap etmek, ilk nerede ve nasıl ortaya çıkmış biliyor musunuz?
ODTÜ'den yolu geçmiş herkes bilir "hocam" hitabını.
Bunu başlatanın rahmetli Sinan Cemgil olduğu ise pek de bilinmiyor.
Sinan Cemgil, 68 kuşağının en önemli temsilcilerinden.
O dönem ODTÜ mimarlıkta okuyor. Siyasi aktivist. Üniversite reformu talebiyle ODTÜ'de gerçekleştirilen boykotun başaktörü.
Devrimci olduğu için "sınıf farkı" ve "statüsel üstünlük" içermeyen bir hitap biçimi arıyor. "Sen benden iyi bilirsin," manasını çağrıştıran, "hocam” hitabı işte buradan çıkıyor. Karşıdakini yüceltiyor, sınıf farkını ortadan kaldırıyor. "Hepimizin birbirinden öğrenecek bir şeyi var," mesajı veriyor. "Benden iyi olman beni rahatsız etmez, demeye de getiriyor."