Çocukken gerçeğin ne olduğunu bilmeden bir an önce büyümek arzusuyla can atmıştım. Oysa geçecek olan yıllarla birlikte, büyümeyi boşuna sevinç heyecanıyla beklediğimi, acı içinde yaşayarak öğrenecektim. Zerre kadar tahmin bile edemeyeceğim büyük pişmanlıklar yaşayınca, tekrar çocuk kalabilmeyi ve hep o yaşlarda olabilmeyi isteyecektim. Ama artık geri dönebilmek imkansız, iş işten çoktan geçmiş oluyordu.