Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Kadir Gürler

Kadir GürlerHadis ve Sünnet Anlayışımız yazarı
Yazar
10.0/10
4 Kişi
21
Okunma
0
Beğeni
628
Görüntülenme

Hakkında

1969 yılında Samsun’un Terme ilçesinde doğdu. İlköğrenimini Samsun’da, orta ve lise öğrenimini Terme’de bitirdi. 1993 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu. 1994 yılında Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Hadis Anabilim Dalı’na araştırma görevlisi olarak girdi. Yüksek lisans öğrenimini Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hadis Anabilim Dalı’nda "Hadisler Açısından Bid'at" konulu teziyle tamamladı (1996). 1996 yılında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Hadis Anabilim Dalı’nda doktora çalışmalarına başladı ve 2002 yılında "Ehl-i Hadisin Düşünce Yapısı" konulu teziyle doktor oldu. 17.12.2002 tarihinde Çorum İlahiyat Fakültesi’nin Hadis Anabilim Dalı’na Öğretim Üyesi (Yrd. Doç. Dr.) olarak atandı ve 20.01.2010’da da Doçent oldu. 04.03.2015 tarihinde Profesör olan Gürler, halen Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde öğretim üyeliği görevine devam etmekte olup, evli ve iki çoçuk babasıdır.
Unvan:
Türk Prof. Dr., Araştırma Görevlisi, Yazar
Doğum:
Samsun, Türkiye, 1969

Okurlar

21 okur okudu.
1 okur okuyor.
6 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Hanefilerin ahad haber konusunda dikkat ettiği notlardan bir tanesi de şudur; Peygamberimizi çok iyi tanıyan sahabenin fiilleri ile kıyaslamaları yani onların bu fiilleri yapıp yapmamalarına bakmışlardır.
Sayfa 114Kitabı okudu
...Hanefiler bir hadisin sahih olabilmesi için sadece senedini sağlam olmasını yeterli görmemişler, hadisin metnini de irdelemiş ve vermek istediği mesajın izini sürmüşlerdir. ( Hadislerin sahip olup olmaması meselesi ahat haber türü ile ilgilidir).
Sayfa 113Kitabı okudu
Reklam
Kur'an'ı Peygamberimizden ayrı düşünürsek çıkmaz sokakta dolanıp dururuz ve hiçbir yere varamayız. Kitap, Nebi olmadıktan sonra kürekçisi olmayan bir kayık gibidir bu kayıtla acemi yolcular Hayat denizine ne kadar uğraşırsa uğraşsınlar, gitmek istedikleri yere varamazlar.
Ebu Hanife merfu haberleri bağlayıcı görmekte, mevkuf haberler karşısında tercih hakkını kullanmaktadır. Maktu haberlerde ise herhangi bir bağlayıcılık yönü görmemektedir.
Sayfa 128Kitabı okudu
Re'y, nass bulunsun ya da bulunmasın, bir konuda içtihat ve istidlal ile hükme ulaşmak demektir.
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
Henüz kayıt yok