"Siz hiçbir şeye hakaret edemezsiniz, siz hiçbir şeye kötü söz kullanamazsınız, siz hiçbir şeyi korkutamazsınız. Sufi edebidir bu. Bir mümini korkutmak, bir insanı korkutmak günah-ı kebairdir. Birisine yüzünüzü asmanız günah-ı kebairdir, birisine yüzünüzü ekşitmeniz günah-ı kebairdir, birisine çatık kaşla bakmak günah-ı kebairdir, evet. Sufi adabıdır bu. Sufi adabı. Niçin? Sufiler her zerrede Allah'ın sıfatlarını görmek zorundadırlar. Siz varlığın her derecesinde Allah'ın sıfatını görmek zorundasınız."
Üstad Mustafa Özbağ/300413 (Nefes III, s.35)