Mustafa Kemal Paşa’nın yanındakilerle 9 Eylül 1922 günü Belkahve’den İzmir’in kurtuluşunu seyretmesini hatırlayın. İlk umut dolu seyrinin günümüzdeki hali de bu gezide “hoş geldiniz” derken gözlerinizin önünde olacak.
Şimdi kendinize, o 44 kişinin, atların, kağnının arasında bir yer bulun! Burada olduğunuza göre siz de (değilseniz bile) artık Ankaralısınız – o halde Ankaralıların Mustafa Kemal ve arkadaşlarını karşılamasına eşlik etme fırsatını kaçırmayın. Mustafa Kemal’e “hoş geldiniz!” diye bağırın!
Anıt, halka açık parkta yer alıyor.
Adres: Atatürk Parkı, Dikmen Caddesi ile Keklikpınarı 877. Sokak arasındadır.