Yani diğer tarafın duygularını anladığımızı göstermek için cümleye "anlıyorum" veya "bana öyle geliyor ki” ile başlamak doğru değildir. Savunma davranışını tetikler. "Öyle görünüyor ki." veya örneğimizde olduğu gibi "yani şöyle mi hissediyorsun..." diye başlayabiliriz. Cümleyi böyle kurduğumuzda söylediğimiz şey tam olarak doğru değilse diğer tarafa onu düzeltme, kendimize de geri adım atma fırsatı vermiş oluruz. Bunu yaptıktan sonra konuşmaya devam etmeyip biraz sessiz kalmamız diğer tarafın anladığını görmesi açısından önem taşır.