Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Norman Geras

Norman GerasMarx ve İnsan Doğası yazarı
Yazar
8.4/10
5 Kişi
12
Okunma
0
Beğeni
497
Görüntülenme

Hakkında

Norman Geras (25 Ağustos 1943 - 18 Ekim 2013) , University of Manchester'da siyasi teorisyen ve Profesör Siyasetten Sorumludur . Karl Marx'ın Marx ve İnsan Doğası adlı kitabında ve "Marx ve Adalet Hakkında Tartışmalar" adlı eserinde yaptığı analizlere katkıda bulundu. 1990'lı yıllarda Sosyalist Sicil'de yer alan "Yedi Türistik Mantıktı: Marksizm Trajeleri". Geras, Güney Rhodezi Bulawayo'da bir Yahudi ailenin dünyasında doğdu. 1962'de İngiltere'ye girdi , Oxford'daki Pembroke Koleji'nde Felsefe, Politika ve Ekonomi okudu ve 1965'te mezun oldu. 1965-1967 yılları arasında Oxford Nuffield Koleji'nde, University of Manchester'a katılmadan önce araştırma öğrencisi olarak kaldı. Times Obituarist, Rosa Luxemburg'un siyasi düşüncesine ilişkin çalışmasını yazdığı sırada Troçkist Uluslararası Marksist Gruba bağlı olarak, Geras'ın kitabın amacını şöyle yazdı: "Savunmak için yola koyuldu. daha sonra gördüm) Luxemburg'un Marksist ortodoksluğu Geras'ın siyasi bölünme boyunca daha sonraki izleyicilerine saptırılmış gibi gelebilirdi ki, bunu Luxemburg'un lehine bir nokta olarak görürdü, ancak bursunun kalitesi yadsınamazdı.On Luxemburg'un büyük ölçüde Lenin'in 1917 öncesi devrimcilerin görevleri hakkındaki analizini paylaştı. Geras, 1976'dan 1992'ye New Left Review'ın yazı işleri kurulunda, 1995'den 2003'e kadar Socialist Register'ın editör kurulunda. 2003'te Profesör olarak emekli olduktan sonra, bir blog yazdı. onun desteklediği Irak işgali, akademik çıkarları ve popüler müzik, kriket ve filmler de dahil olmak üzere bir dizi başka konu üzerine siyasi konularda. 2006 yılında Euston Manifesto'nun en önemli yazarlarından biriydi.
Unvan:
Politik Kuramcı -Profesör
Doğum:
Bulawayo, Zimbabve, 25 Ağustos 1943
Ölüm:
Cambridge, Birleşik Krallık, 18 Ekim 2013

Okurlar

12 okur okudu.
5 okur okuyacak.
2 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Marx, insanlar için daha iyi bir yaşamı tahayyül eder. Bununla aynı anda ıstırap, baskı, yarım kalmışlık, zayıflama dili ve imgeleriyle Marx, uzun ve sürgit bir noksanlık deneyimi, gerçekleştirilememiş bir başka insanî ihtiyaç kategorisi tasvir etmeye çalışır. Böylelikle sömürülen ve dışarıdan dayatılan emek "tiksindirici", "eziyet" ve "köleliktir".
Sayfa 92
Kafamda mutlak bir bağımlılık düşüncesi olduğunu varsayabilirsiniz ancak bu sadece sizin varsayımınız olacaktır ve muhtemelen de yanlış olacaktır.
Sayfa 58
Reklam
... çünkü, insanın tabiatı tarifimize göre, eriyip yok olması fikri kayda değer değildir. Karakterlerindeki farklılaşmanın derecesini Marx nasıl tahayyül etmiş olursa olsun insanların her zaman bir karakteri vardır ve kimse onun bu konuda başka türlü düşündüğünü iddia edemez.
Sayfa 46
... insan bazen biri diğeri tarafından ifşa edilen iki şeyi genelde de karşılıklı olarak birbiriyle uyumsuz addedildiklerinde, birbiriyle bağlantılandırabilir.
Sayfa 45
... eğer insanın tabiatı tamamen toplumsal ilişkiler bütününe bağımlı olursa o zaman biçimsel olarak varolmakla birlikte aslında insan doğası diye bir şeyin olmadığını ifade edebiliriz.
Sayfa 43
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
320 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
·
13 günde okudu
Kapak fotoğrafı olarak kullanılan “Kardaki Gençlik” fotoğrafını Ocak 2015’te ODTÜ Devrim Stadyumu’nda çekmiştim. Kitabı okumaya ve incelemeye yeni fırsatım oldu. Kitabın birinci bölümü olan Esas olarak Marx kısmındaki ilk makale olan “Marx ve Adalet Hakkındaki Malum İhtilaf” okurken en etkilendiğim bölüm oldu. Bu bölümde sayfa 62 ve 63’teki
Devrim Lüteratürü Marksizm Üzerine Yazılar
Devrim Lüteratürü Marksizm Üzerine YazılarNorman Geras · Epos Yayınları · 20211 okunma