Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Paul Signac

8.3/10
3 Kişi
11
Okunma
0
Beğeni
403
Görüntülenme

Hakkında

Paul Signac Fransız yeni-izlenimci ressam (Paris, 1863-Paris, 1935). Bir burjuva ailesinin çocuğuydu, genç yaşta resme yöneldi. 1880’de Claude Monet’nin sergi­sinden etkilenerek açık havada çalışmaya başladı ve ilk resimlerinde izlenimci üslubu benimsedi. 1884’te Bağımsız Sanatçılar Topluluğu’nun kuruluşuna ka­tıldı. Kendisini asıl etkileyen, Georges Seurat ile tanışması oldu, onunla birlikte yeni-izlenimciliğin yaratılmasına çalıştı ve bu harekete yaşamının sonuna kadar bağlı kaldı. Seurat’nın ölümünden sonra yeni-izlenimci topluluğun temsilcilerini yönetmeyi sürdürdü ve kuramcısı olduğu akımın düşüncelerini yaymaya çalıştı. Yeni-izlenimcilik konusunda kuramsal nitelikli bir inceleme yayımladı: “D’Eugène Delacroix au néo-impressionnisme” (Eugène Delacroix’dan Yeni-İzlenimciliğe, YKY, 2019) [1899, 1911]. 1907’de İstanbul’a gelerek birçok tablo da gerçekleştirmiş olan Signac 1886-1893 arasındaki resim çalışmalarını müzik yapıtlarının adlandı­rılmasından esinlenerek Opus diye numaralandırdı. İnandığı ideal toplum yaşamını simgeleyen büyük kompozisyonu Au temps d’harmonie’de (Armoni Zamanında) [1893-1895] “renklerin armonisi” gibi bir estetik kavramda yer alan “armoni” (uyum) sözcüğünü ideal bir topluluk düzeninin ilkesini yansıtmada kullandı. Signac ayrıca 1894’ten itibaren günlük tutmuş, 1927’de de Jongkind üstüne bir kitap yayımlamıştır. Ünlü tabloları arasında, yukarıda belirttiğimiz yapıtı dışında “Kırmızı Çorap” (1883), “Şapkacı Kadınlar” (1885-1886), “Kar. Clichy Bulvarı” (1886), “Collioure. Tek Direkli Tekneler” (1887), “Félix Fénéon’un Portresi” (1890-1891), “Şem­siyeli Kadın” (1893), “Altın Boynuz-Haliç” (1907), vb. sayılabilir. (Ayrıca bkz. Sanat Dünyamız, Mart-Nisan 2017, s. 4-20).
Unvan:
Yazar
Doğum:
Paris, Fransa, 1863
Ölüm:
Paris, Fransa, 1935

Okurlar

11 okur okudu.
8 okur okuyacak.
1 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Zaten doğa bütünün etkisi bakımından hep ilginç olmaktan uzaktır... Her ayrıntı bir yetkinlik sunsa da [...] bu ayrıntıların birleşmesi, büyük bir sanatçının yapıtındaki bütünden ve kompozisyondan doğan etkiye eşdeğer bir etkiyi ender olarak sunar.
Delacroix'ya ait olduğu kabul edilen bir cümle, onun çabalarını gayet iyi dile getirir: " Verin bana sokağın çamurunu, ben bundan çok güzel renkli bir kadın teni yaparım."[...] Bu da gerçekten tekniğinin özetidir; saf öğeler kullanarak donuk preparatlar belirginleştirmeye çalışır; çamur gibi renklerle ışık yapmak için çırpınır.
Reklam
"Renkçi ressamın sanatı hiç kuşkusuz bazı açılardan matematik ve müzik ile bağlantılıdır."
"Doğa bir sözlükten başka bir şey değildir. [...] Orada sözcüklerin anlamı aranır. [...] Bir cümleyi ya da bir anlatıyı oluşturan bütün öğeler oradan elde edilir, ama hiç kimse sözlüğü, sözcüğün şiirsel anlamıyla bir kompozisyon olarak asla görmemiştir."
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Henüz kayıt yok