Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Rachel Dını

6.0/10
1 Kişi
7
Okunma
0
Beğeni
176
Görüntülenme

Hakkında

Unvan:
Yazar

Okurlar

7 okur okudu.
1 okur okuyor.
6 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Bir sanat eseri, bir kitapta göründüğünde veya bir kartpostal olarak çoğaltılabildiğinde, insanların o eseri görmek için dünyanın her yerinden gelerek ziyaret ettiği belirli bir yeri işgal eden bir nesne olarak konumunun biricikliğine zarar verir. Yeniden üretim, modern çağdaki sanat eseri- nin el değiştirebilmesine, duvara sabitlenmesine, uzak bir akrabaya gönderilmesine, kahve reklamlarıyla yan yana getirilmesine izin verir. Bu yeniden üretim kapasitesinin demokratikleştirici bir etkisi vardır. Dahası yeni teknolojiler, artık benzersiz veya orijinal bir nesne gerektirmeyen, film ve fotoğraf gibi yeni sanat formları ortaya çıkardı. Bu yüzden "orijinal" film makarası veya fotoğraf diye bir şey yoktur: Tüm kopyalar eşittir.
"Tüm bilgi, yorumlama biçimine bürünür."
Walter Benjamin, The Correspondence of Walter Benjamin, 1910-1940 [Walter Benjamin'in Mektupları 1910-1940]Kitabı okudu
Reklam
Bununla birlikte Benjamin, kitle kültürünü vatandaşların siyasetle ilgilenmesini eninde sonunda engelleyen bir oyalama kaynağı olarak gören Siegfried Kracauer* ve Theodor Adorno gibi Marksist düşünür arkadaşlarından ayrılır: Benjamin bunun yerine kitle kültürünün radikal bir değişim potansiyeli taşıdığını görür. Siegfried Kracauer* ve Theodor Adorno'nun yeni medyayı kapitalist sömürünün diğer araçları olarak gördüğü yerlerde Benjamin, yeni medyanın insanları harekete geçmeleri için şok etme kapasitesine sahip olduğunu savunur.
Valery'nin denemesinden* alınan alıntı internetin icadını ürkütücü bir şekilde tahmin ediyor gibi görünmektedir. *"Her Yerde Olmanın Fethi"adlı denemesi.
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
Henüz kayıt yok