Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Rafiz Manafov

9.3/10
3 Kişi
12
Okunma
2
Beğeni
687
Görüntülenme

Hakkında

2000 yılında Bakü Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden mezun oldu. 2000-2002 yılında Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Temel İslâm Bilimleri Ana Bilim Dalı bünyesinde Tasavvuf alanında yüksek lisansını tamamladı. 2002 yılından itibaren çalışmalarına İstanbul Üniversitesi Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı'nda devam etti. Halen Azerbaycan'da Zagatala Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde öğretim görevlisi olarak çalışmalarını sürdürmektedir. Yazarın Azerbaycan'da neşredilen Din Felsefesi başlıklı bir telif çalışmasının yanı sıra çeşitli akademik dergilerde yayımlanmış bilimsel makaleleri mevcuttur.
Unvan:
Akademisyen, Yazar
Doğum:
Bozayran, Yardımlı, Azerbaycan, 1978

Okurlar

2 okur beğendi.
12 okur okudu.
15 okur okuyacak.
1 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Teknik anlamda teodise, “kötülük problemi karşısında geliştirilen savunma”, “ Tanrı’nın adaletini ve haklılığını kötülükler karşısında gerekçelendirme” gibi anlamlar taşımaktadır. (...) Teist, “kötülük nereden gelmektedir?” ya da Tanrı neden ona müsaade etmektedir?” sorularını yanıtlamaya çalıştığı anda, teodise yapmaya başlamıştır demektir.
Popper, aydınların eğitimsiz olanlara karşı büyük sorumluluğu olduğunu hatırlatır.
Reklam
En kötüsü aydınların falcılar gibi ortaya çıkıp insanları kehanetleriyle kandırmalarıdır. O halde, basit ve açık bir biçimde kendini ifade edemeyen susmalı, kendini açık biçimde ifade edebilene kadar çalışmaya devam etmelidir.
Filozof bizi rahatsız edici sorunları bulup çıkaran kişidir.
Felsefe insanın kendini zeki göstermesine yarayan bir araç değildir.
John L. Mackie ve Anthony Flew'in özgür irade savunmasına bulundukları itiraz (Asıl itiraz Mackie'nindir) "Eğer Tanrı, insanı zaman zaman iyiyi bazen de kötüyü özgür iradeleriyle seçecek gibi yaratmışsa, neden kendi özgür seçimleriyle her zaman iyiyi seçecek gibi yaratmasın? İnsanın bir ya da birkaç durumda iyiyi özgürce seçmesinde mantıksal bir imkansızlık söz konusu değilse, o zaman onun bütün durumlarda da özgürce iyiyi seçmesi mantıksal bir imkansızlık olamaz. Tanrı suçsuz otomatlar ya da bazen kötülük yapan varlıklar yaratmak gibi bir tercihle de yüzleşmemişti. Özgürce davranan fakat her zaman da doğruyu seçen varlıklar yaratmak gibi iyi bir imkân da O'na açıktı. Görülüyor ki, bu imkanı kullanmadaki başarısızlığı O'nun hem her-şeye-gücü-yeten olduğu hem de tamamen iyi olmasıyla çelişiyor.""
Rafiz Manafov
Rafiz Manafov

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
Henüz kayıt yok