Bursa’da dönemin büyük sûfisi Emir Sultan, Yıldırım Bayezid gibi hiddetli bir padişaha, çok içki içtigini kinaye yoluyla da olsa hatırlatabiliyordu.
Hikayeye göre, Bursa’daki Ulu Caminin açılış töreninde şeref konuğu olarak bulunan Emir Sultana Yıldırım Bayezid caminin bir eksiği olup olmadığını sorar. Emir Sultan, “Her bakımdan iyidir, lakin tek bir kusuru var, o da tedarik olunursa iyi olur” der. Padişah merakla bu kusurun ne olduğunu sorar. Emir “Dört köşesine birer meyhane eklenseydi padişahın da gelmesine vesile olurdu” diye cevap verir.