Mandela;dış görünüşe bakarak yargılamamanın mantıksız olduğunu söylerdi.Dış görünüş önemlidir ve insanlar üzerinde ilk izlenimi bırakmak için yalnızca tek bir şansımız olur.
Kimi buna körlük der,kimi saflık ama Mandela tersi kanıtlanmadığı sürece hemen herkesi Erdemli olarak görür.İşe, ona karşı iyi niyetli olduğunuzu varsayarak başlar.Kendini cesur göstermenin insanı gerçek cesaret örnekleri sergilemeye özendirdiğine inandığı gibi,başkalarının iyi yönlerini görmenin iyi özelliklerini açığa çıkarmalarına yardımcı olduğuna da inanır.