"Abdülhamid milletle ve devlette iyilik ve kabiliyet nâmına ne varsa hepsini mahv etmeye azm eylediği gibi şehzadeler de kendisine birer düşman bilerek esir ve mahbus bir halde yaşatmak gibi bir harekette bulunmuştu. Otuz seneden ziyade şehzâdelerimiz umûr-ı devletten, milletten, galabalıktan uzak ,münzevi bir halde yaşadılar."