Dernekçilik manevi yönü dolu dolu ama çok meşakkatli ve sorumluluk gerektiren çok ciddi bir iştir. Özveri ister. Birçok insan sizi Devlet kurumu ile karıştırır. Hizmet vermekte mecburmuşsunuz gibi davranır. (S:98)
O zaman anladım ki istenirse başarılamayacak hiçbir şey yok. Engeller ve engellemeler bizim bakış açımızda, önyargılarımızda, kafalarımızın içindeki dipsiz kuyularda... (S: 55)