İnsan kendi dışındaki dünyayı hep merakla izlemiş kendisinden farklı varlıkların kendinden güçlü oldukları sonucuna varmıştı. Tanrı düşüncesinin temeli de bu korkudan kaynaklanmıştı .Dışındaki güçlü varlıkların bir kısmından korkmuş bir kısmına ise yaklaşmıştı korku ve umudun insanda inanmak ve bağlanmak düşüncesini doğurduğunu görüyoruz kendisinden güçlü kendisinden üstün olan bu düşünce varlıkları oldukça fazlaydılar öyleyse evrende sayısız tanrılar vardı ( politeizm ) bunların kimi kötülük ediyor kimi de iyilik … Böylece ilk insanın fiziki güçlere tapma inancı gelişmiş oldu.