Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Syd Field

9.1/10
31 Kişi
117
Okunma
11
Beğeni
2.188
Görüntülenme

Syd Field Gönderileri

Syd Field kitaplarını, Syd Field sözleri ve alıntılarını, Syd Field yazarlarını, Syd Field yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Senaryo da hikaye
Bütün olan hikayedir, hikayeyi oluşturan unsurlar ise aksiyon, karakterler, çatışmalar, sahneler, sekanslar, diyalog, eylem, birinci, ikinci ve üçüncü perdeler, olaylar, bölümler, hadiseler, müzik, mekanlar, vs. - parçalardır. Parçalar ile bütün arasındaki bu ilişki de hikayeyi ortaya çıkarır.
Diyalog iki ana amaca hizmet eder: Ya hikayeyi ileri taşır ya da ana karakter hakkında bilgi verir.
Reklam
"Karakter dediğin, hadisenin saptanmasından başka nedir ki? Ve hadise dediğin, karakterin aydınlatılması değil midir?" Henry James
Hikaye anlatmanın ana kuralı: Ne kadar çok bilirseniz, o kadar iyi aktarabilirsiniz.
Unutmayın ki yazmanın en zor tarafı, ne yazacağını bilmektir.
Yetenek, tanrının bir armağanıdır; ya vardır sizde ya da yoktur. Ama yazmak kişisel bir sorumluluktur; ya yazarsınız ya da yazmazsınız.
Reklam
Fikir ve Konu
Fikir, çok gerekli olmakla beraber, bulanık bir mefhumdan fazla bir șey de değildir. Ayrıntısı, derinliği, boyutu yoktur. Hayır, senaryo yazmaya başlamak için sadece bir fikir yetmez size. Fikri cisimleştirmek ve sahneye uyarlamak için bir konu gerekir. Bir konu, bir aksiyon ve bir karakter olarak tanımlanır. Aksiyon, hikâyenin ne hakkında olduğu, karakter ise kim hakkında olduğudur.
Sayfa 48 - Alfa YayınlarıKitabı okudu
Olabildiğince çok senaryo oku!
...hangi senaryoyu bulursanız onu okuyun. Ne kadar çok okursanız o kadar iyi.
Sayfa 46 - Alfa YayınlarıKitabı okudu
Başlangıç, orta ve son
İşleyen senaryolar paradigmayı izlerler. Ama gene de siz benim sözüme güvenmeyin. Bir flme gidin ve yapısını belirleyip belirleyemediğinize kendiniz bakın. Bazılarınız buna inanmayabilir. Bașlangıçlar, ortalar, sonlar; bunlara da inanmayabilirsiniz. Diyebilirsiniz ki, sanat da yaşam gibi, başlangıç ve son olmaksızın sadece devasa bir "orta"da asılı tek tek "anlar"dan başka bir şey değildir. Kurt Vonnegut, gelişigüzel dizilmiş "bir dizi rastgele an" diyor bunlara. Aynı fkirde değilim. Doğum? Yașam? Ölüm? Burada bir bașlangıç, orta ve son yok mu? ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış; bu bir başlangıç, orta ve son değil mi?
Sayfa 45 - Alfa YayınlarıKitabı okudu
Drama çatışmadır. Çatışma yoksa senaryo da yoktur.
Drama çatışmadır. Çatışma yoksa harekete geçen kimse de yoktur; harekete geçen kimse yoksa kahraman da yoktur; kahraman yoksa bir hikâye de yoktur; hikâye yoksa senaryo da yoktur.
Sayfa 40 - Alfa YayınlarıKitabı okudu
149 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.