Hayvanların bize ne zararı var ki? Onlar bizden su istemez, ekmek istemez. Kendi hayatlarını kendileri kazanırlar. Bize hiçbir zararları da yoktur. Dağlarımızın, ovalarımızın süsüdür, sesidir, neşesidir onlar. Hiç onlara kıyılır mı?
Ama insanlar öyle mi ya! Malımızı çalarlar, çırparlar, mülkümüze el koyarlar, suyumuzun yolunu çevirirler, ırzımıza göz dikerler, milleti birbirine kırdırırlar. Mazlumu ezerler, yıkarlar, hanemize baskın yaparlar. Yalan söylerler, nifak sokarlar. .................. Hayvanlar öyle mi ya! Bir kekliğin, bir tavşanın, bir bıldırcının, ya da ördeğin, keçinin ne zararını göndünüz ki onları avlayıp öldürelim? Canavar bile insanların yaptığını yapmaz. Bir canavar, aç kalırsa davara dalar, yiyeceği kadarını alır götürür. Ama insanlar öyle mi? Alacağının sonu yoktur, deveyi hamudu ile götürür.