Yani Vlastos

Baba Konuşabilir miyim? yazarı
Yazar
9.0/10
6 Kişi
35
Okunma
2
Beğeni
817
Görüntülenme

Hakkında

Ünvan:
Yazar

Okurlar

2 okur beğendi.
35 okur okudu.
10 okur okuyacak.
2 okur yarım bıraktı.

Okur demografisi

Kadın% 70.6
Erkek% 29.4
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş
Reklam

Alıntılar

Tümünü Gör
İlk çarşı iznimi çok iyi hatırlıyorum. Önce bir hamama giderek üstürodeki kiri atıp gevşedikten sonra öğlen yemeği yemek için iyi bir lokantaya gittim. Asker elbisesinin üstüm­ de bol durduğuna hiç aldırmıyordum ve askerliğim boyunca elbiselerimi diizelttirmek için terziye vermedim, ama yine de herkesten uzak bir köşedeki masanın başına çöktüm. Uzun zamandan beri yemediğim ve tadını bile unutınaya başladı­ ğım ızgara bonfıle sipariş ettim. Garson biraz sonra yüzünde küçümseyen bir ifadeyle yedikçe pamuk gibi olduğu anlaşılan bonfıleyi getirdi, ancak bıçak bile getirmemişti. Y anıma çağı­ rarak bıçak getirmesini rica ettim. Getirmesine getirdi, ama yemeğimi yerken beni uzaktan takip ettiğini fark ettim. Üni­ forması üstünden sarkan o pejmürde askerin çatal bıçağı nasıl kullanacağını merak etmişti. Biraz sonra tadı istediğimde tavrı değişmişti. Sonunda oldukça dolgun bir bahşiş verince ondan sonra her yemeğe gittiğimde beni kapıdan karşılardı.
Sayfa 215 - İstos yayınları 2018
Anı-Mektup-Günlük-Edebiyat
Öbür gün gazetelere manşet olmuştuk. Hiçbirimiz okula gitmemiş, gelen Milli Eğitim Bakanlığı müfettişleri okulu ka­ patmaktan bile bahsetmeye başlamışlardı. Öğretmenler ve ce­maat yöneticileri evierimize gelerek ana babalarımıza bizi oku­la göndermeleri için yalvarıyorlardı. Ben ikinci gün okula git­ tim, bir hafta kadar sonra ise iki kişi hariç öğrencilerin tamamı geri dönmüştü. Hiç kimse şikayetçi olmayınca mesele kısa bir müddet sonra -herhalde yalnızca hatır için değil- kapanmıştı. İlkokulda derslerimde çok iyi olmakla beraber oldukça ya­ ramazdım. Okul karnelerimden birinde "Dersleri çok iyi fakat muamelesi çok fenadır" diye not düşülmüştü. İlkokul diplo­ maını aldığımda bütün derslerim "pekiyi," müzik ve resim-eli­şi derslerim ise "iyi"ydi. Kardeş saydığım ve ilkokuldan sonra yollarımız değil, okullarımiz ayrılan arkadaşıma da aynı şeyi yapmışlar, kayıt olduğu Zoğrafyon Lisesi Müdürü, diploması­ nı görünce, "Bu öğretmen bu diplamayı bu şekilde bozarken utanmamış mı?" demekten kendini alamamıştı.
Sayfa 52 - İstos yayınları 2018
Anı-Mektup-Günlük-Edebiyat
Reklam
Reklam