Bir şarkıdan yola çıkarak Türkiye'yi bir elmaya benzetecek olursak, eğer bu elma çürümeye başlamışsa, ortadan ikiye ayrılıp yarısı çürümez.
Nasıl çürür?
Elma içten ve her iki tarafa çürür. Çürük yerlerini almak için içteki çürüyen alanı yok etmek gerekir.
Siz ne yapıyorsunuz? Yarısını kesip atıyorsunuz.
Peki, diğer taraftaki çürüğü nereye koyacaksınız? Elmanın sağlam tarafının bir yanı diğer tarafta!
Bu durumda elmanın yarısını kesip atamazsınız; attığınız takdirde elmayı bölersiniz. Bölünen elmayı da bir daha tüm haline getiremezsiniz. Eğer bir elmayı sağlam tutmak isterseniz, onu tüm olarak tutmanız gerekir. Tüm tutmadığınızda yarım tüm, olmaz.