Biriniz yemek yiyeceği zaman “Bismillâh” desin. Eğer yemeğin başında besmele çekmeyi unutursa, “Bismillâhi fî evvelihî ve âhirihî” desin.
Tirmizi
Yemek yemek, insanın günlük ve sıradan bir ihtiyacı gibi görünse de mümin için bir ibadet bilinciyle gerçekleştirilebilir. Yemeğe Allah’ın adını anarak başlamak, nimetin gerçek sahibini hatırlamak ve O’nun verdiği rızka şükretmek anlamına gelir. Böylece kişi, en basit görünen davranışlarını bile kulluğunun bir parçası haline getirir.
İnsan bazen gaflet veya dalgınlık sebebiyle besmeleyi unutabilir. Böyle durumlarda hatırladığı anda Allah’ın adını anması, kulluğundaki eksikliği telafi etme gayretini gösterir. Bu durum, Allah’ın kullarına kolaylık dilediğini ve hata yapan kimselere dönüş kapısını açık bıraktığını da hatırlatır. Önemli olan kusursuz olmak değil, hatırladığında Allah’a yönelmek ve O’nu hayatın merkezinde tutmaktır.