Yüksek lisans okumalarında fark ettim ki bize sadece büyük güzelliklerin kapısını açmış gibi üstten öğretilen coğrafi keşifler bugünkü sistemin temel taşlarını oluşturmuş. Kan ve gözyaşı üzerine kurulan düzenle bugünün çarkları döndürülüyor. Zaten bildiğimiz üzere koca bir yalan olan insan hakları sadece kendini uygar olarak tanımlayan batıya layık.
Bu sebepledir ki bu düzen yine ancak böyle yıkılır. O dönemi iyice okuyup öğrendikçe, koca koca İnkaları, Aztekleri kim nasıl yıktı bildikçe "batının hiç bir zaman uygar olmadığını" daha net görüyorsunuz.