Küskünlük daima ümit içerirdi. Bir tepkiydi çünkü küsmek ve her tepki gibi bir amaç için yapılırdı. Fakat susmak tepki olamayacak kadar hissiz bir haldi.
Ama kentli insan, artık sadece kendi ruh kışlasına çekilebiliyor, biraz işine ve daha çok da içine bakıyor… Eskiden kış musahabe, yaz ise muhasebe vakti imiş, artık tam aksi… Kış geldi mi, kısa günlerde az iş, uzun ve zifiri karanlık gecelerde kendinle barış, işle içini nakış nakış… Nasipse bahara yaza çıkış…