Olumsuzluk gibi görünen şayler hayatı anlamlı yapıyor. Hep mutlu olsaydık, mutluluğun ne anlamı kalacaktı? insan ömrü sınırsız olsaydı, ölüm olmasaydı O zaman yaşamak şimdiki kadar değerli olur muydu? Nasıl regl sancısı çekerken sıradan (acısız) hayatımı özlüyorsam ve acım geçtikten sonra ilk birkaç gün mutlu oluyorsan acı çekmeden acısızlığın, rahatlığın ve belki de sadece karnının ağrımamasının ne kadar önemli ve değerli olduğunu fark edemezdin. Yani artık diyalektiklere daha çok inanıyorum. Acı yoksa huzur anlamsız, sıcak yoksa soğuk sıradan olurdu.
(eylül,2023)