Bir okur

Bir okur
https://1000kitap.com/bidunyakitapgrubu1
Dikkat et hüznü alışkanlığa dönüştürme.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Çocuk kitabı yazanların daha çok özenli olması gerekir. Seri halde çocuk kitabı okudum. İçerik gayet hoş. Görsel yazı uyumu muhteşem. Dil akıcı ancak gelgelelim imla ve yazım kurallarına neden Bünyamin'in derken kesme işareti kullanmazsın. Hadi onu da geçtim bağlaç olan da deler bileşik yazılmış. Dikkat çekici olsun diye kitap kapağında "DeDeMin KöyüNDen MısıR PiRaMitleriNe" yazıp neden bariz şekilde büyük küçük harf kullanımını katledersin :(
Yeterince beklersen kendiliğinden durulur sular, çabalamana bile gerek yoktur! Buda ve öğrencileri uzun bir yolculuğa çıkmaya karar vermişler. Bu yolculukta bir sürü şehir ve bir sürü köy geçeceklerdir. Yolculukta bir gün uzakta bir köy fark ederler, susadıkları için dinlenip su içmek isterler. Göle yaklaştıklarında buda en sabırsız, en genç öğrencisine; çok susadım, şu gölden biraz su getirir misin der. Öğrenci bir koşu gider göle ancak bu sırada kalabalık bir hayvan sürüsünün sudan geçmekte olduğunu fark eder ne yazık ki gölün suyu bulanmıştır artık. Bunu gören sabırsız öğrenci öğretmenime bu çamurlu sudan veremem diye düşünür ve eli boş döner budanın yanına. Gölün suyu çok çamurlu, bu suyu içebileceğinizi düşünmüyorum der. Biraz sonra zaman geçince buda öğrencisine tekrar göle gitmesini ve gölden su getirmesini ister. Öğrenci gider ama su hala bulanıktır. Budaya döner ve o suyu içemeyiz, şehre doğru yürümeliyiz, orda temiz su bulabiliriz der. Buda karşılık vermez öylece durup bekler bir süre. Sonra genç öğrencisine, birkez daha göle gitmesini ve şu getirmesini söyler. Genç öğrencinin sabrı tüketmektedir ama yine de öğretmenine karşılık vermek istemez ve söyleneni yapar. Budanın bu kısır döngüyü neden tekrar ettiğini anlamadığı için çok öfkelidir. Sonuçta çamurlu suyu kimse içemeyecektir. O halde bu ısrar nedendir? Öğrenci burnundan soluyarak tekrar gelir gölün kıyısına, fakat o da ne? Gölün suyu kristalden de berrak ve temizdir. Neyseki şimdi biraz su alabilmiştir yanına. Hemen götürür öğretmenine. Buda suya bakar önce ve öğrencisine dönüp suyu temizlemek için ne yaptın, diye öğrencisine sorar. Öğrenci soruyu anlamaz, suyu temizlemek için bir şey yapmadığı ortadadır. Buda öğrencisinin zorlandığını görerek; bekledin ve suyu rahat bıraktın, bundan dolayı çamur kendi
Herkes kendisine düşen rolü oynuyor
Gürültü bizi kendimize yabancılaştırır! İzliyorum uzaktan yakından... Garip bir sakinlikle kimseye kızmadan, kimseyi üzmeden, kimseye kırılmadan... Sadece sessizliği izliyorum, garipsemiyorum, hissediyorum sadece. Sessizlikle insanları izliyorum, sakinleşiyorum. Herkes kendisine düşen rolü oynuyor: kimi yalanı, kimi dürüstlüğü, kimi hırsı oynuyor...Ben artık sakinliği oynuyorum, izliyorum, garipsemiyorum, huzur biraz uzaklaşmakta!
Her susan kişi cahil değildir, her konuşanın alım olmadiğı gibi.