''Biz okurlar,sadece eğlence amaçlı olsa bile, arkadaşlarımızın kütüphanesini gözleriz.Bazen sahip olmadığımız bir kitabı bulmak için yaparız bunu, bazense karşımızdaki hayvanın ne ile beslendiğini öğrenmek için.''
''Kimse bir kitap kaybetmek istemez.Bir daha okumayacak olsak da başlığında eski,belki de kaybolmuş bir duyguyu taşıyan bir kitabı kaybetmektense bir yüzük, bir saat veya şemsiye kaybetmeyi. yeğleriz.''
''Çoğunlukla bir kitaptan kurtulmak ona sahip olmaktan daha zordur. Kitaplar, sanki asla geri dönemeyeceğimiz bir. anın tanıkları gibi, bir ihtiyaç ve unutkanlık anlaşmasıyla tutunurlar insana.Oysa orada kalmaya devam ettikleri sürece onları birbirlerine yamadığımızı zannederiz.''