Devlet,ana gibidir. Vatandaşını korur,kollar ,himaye eder ,gerekirse cezalandırır ,gerekirse ödüllendirir . Bazen yanlış yapar yönetenler devlet adına, bazen de devlet sanırlar kendilerini her yaptıklarında . Ama devlet,kendi adıyla yapılan yanlışları önünde sonunda kusar.
Hangisi daha kötü? Yaptığın yanlışın ,girdiğin günahın telafisi yoksa bir an önce hak ettiğin asıl cezaya ulaşmak mı?Yoksa belki bir şeyler yapabilirim,tamamen olmasa da kısmen telafi edebilirim umuduyla,bu dünyadaki cezaları da sırtlanıp ,bu dünyada kalarak çabalamak mı?