Bizim en büyük düşmanımız ne şu devlet ve ne de bu devlettir; asıl düşmanımız kendi nefislerimizdir. Bunların ıslahına çalışmak başlıca vazifemizdir.
Binâenaleyh bunun ıslahına çalışmak en büyük mücâhededir. Çünkü düşmana dövüşmek birçok mücahid kardeşlerle birlikte olur. Bu da insana o kadar zor gelmez. Fakat nefisle mücahede tek başına yapılacağından zorluğu âşikardır. Allahu Teâlâ'nın yardımını, lütfunu isteyelim de bizleri de kâmil, olgun ve razı olduğu insanlar mertebesine yükseltsin. Âmin!..