G. H. Jansen: "Batı'nın işgal taktiğinde Aö konusu olan şey, ister büsbütün kaldırmak isterse ilgisizliği terk etmek yoluyla olsun millî eğitim sisteminin yok edilmesi ve yerine mümkün olan en sınırlı ölçüde Batı tarzı eğitimin tesis edilmesi ve bunun da Avrupa dillerinde yapılmasıyla kendi kültür mirasına büsbütün yabancı durumda elitler yetiştirerek toplumun ruhunda bir delik oluşturulmasıdır. "
Bugün Müslüman aleyhtarı olan bu dünyayı en azından kısmen Müslüman taraftarı bir dünyaya çevirmek için hiçbir şey yapmadık... Bu şekilde her zaman meselelerin neticeleriyle mücadele ederken kaynaklarına inmeye yetişemiyor ve hep geç kalıyoruz. Bu nedenle de kendimize şu mukadder soruyu yöneltiyoruz: Bu dünyanın diğer bir köşesinde yeni bir Filistin, hatta iki tanesi ya da daha fazlası şu anda yaratılıyor mu?