Goethe diyor ki; " İnsan kalbinde ne taşırsa dünyayı da öyle görür." İsmet Özel bunu; "Neyi bastırdıysan göğsüne, göğsünü soludukça büyüyen odur." diye anlatmış. Bu böyledir insan neyle beraberse o olur ona dönüşür. Neye sarıldıysa dünyaya onun gözüyle bakmaya başlar ve değişir.