iki derviş yolda giderken, ırmağın öbür tarafına geçmek isteyen bir kadın yardım ister. Dervislerden biri kadını kucakladığı gibi karşıya geçirir. Diğer derviş olaya çok sinirlenir. İki kilometre yürürler ve en sonunda içindeki öfkeyi kusar.
-Ya arkadaş! Sen nasıl olur da böyle bir şey yapabilirsin. Biz dervişiz kadınlara dokunamayiz. O kadını karşıya nasıl taşırsın?
-Bak arkadaş! Ben o kadını karşıya kadar taşıdım ve orada bıraktım. Ama görüyorum ki sen onu da beni de iki kilometre daha taşımışsın.