Çünkü insan, ancak mesul oldukça, sorumluluğunu idrak ettikçe şahsiyet kazanır. Kendi varlığını hisseder ve varoluşunun hazzına varır. Bir anlamda insan, “Mesulüm, o halde varım!” diyebildiği ölçüde var olur. Hepimizin, bütün dünya insanlarının bir mesuliyeti var. Çünkü insan olmak, mesul olmak demektir.