George Orwell 1984 kitabında; “Hiçbir yararı olmayacağını bile bile insan kalmanın çok önemli olduğunu düşünüyorsan, onları yendin demektir.” diyor. Vicdanımdan yorulduğum anlarda kendime hep bunu hatırlatıyorum.
"Şimdi tekrar ne yapsam dedirtme bana yarabbi
taşınacak suyu göster, kırılacak odunu
kaldı bu silinmez yaşamak suçu üzerimde
bileyim hangi suyun sakasıyım ya rabbelalemin
tütmesi gereken ocak nerde?"
İsmet Özel
Herkesin bir kapısı vardır,
Bir de kaybettiği bir kilidi,
Açık bıraktığı bir penceresi,
Gidemediği yolu,
Kesemediği bileti,
Titrediği bir sıtması..
Var işte gidenlerini gömdüğü
Kalabalık bir mezarlığı...
Cihan Akçay