Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gökhan

Gökhan
@Gokhancan04
 رضيت بالله ربًا، وبالإسلام دينًا، وبمحمد( س ع م)رسولً Rab olarak Allah'ı, Din olarak İslâm'ı, Peygamber olarak da Hz. Muhammed'i(sas) kabul ettim ve canı gönülden razı oldum.
Risale-i Nur menşuru Kur'an'dır.
Risale-i Nur Şemsi Kur'an Mucizul Beyanın elvanı seb'ası Risale-i nur'un menşur hakikatinde tam tecelli ettiğinden hem bir kitap şeriat, hem bir kitabı dua, hem bir kitabı hikmet, hem bir kitab-ı ubudiyet, hem bir kitabı emir ve davet, hem bir kitabı zikir, hem bir kitabı fikir, hem bir kitabı ledünniyat,hem bir kitabı tasavvuf, hem bir kitabı mantık, hem bir kitabı ilmi kelam, hem bir kitabı ilm-i ilahiyat hem bir kitab-ı teşviki sanaat, hem bir kitabı belâgat, hem bir kitab-ı isbatı vahdaniyet ve muarızlarına bir kitabı ilzam ve iskattır.
Reklam
İman bilinmeyene inanmaktır.
İman burada inanç ahirette ise bilgi halini alıyor ... Bu sebeple ahirette inanmanın bir anlamı ve kıymeti yok. Çünkü iş gelip bilgiye dayanıyor. İman; dünyada bilinmeyene, yani gayba inanmaktır. Ve bu sebeple kıymetlidir.
Sayfa 102 - TutiKitabı okudu
Elde Kur'an gibi bir mucizeyi baki varken, Başka burhan aramak akla zaid görünür. Elde Kur'an gibi bir burhanı hakikat varken, Münkirleri ilzam için gönlüme sıklet mi gelir?
Sayfa 79

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Ne göz görmüş, ne kulak işitmiş, ne kalb-i beşere hutûr etmiştir!
Hem anlarsın ki, öyle bir Rahmân, öyle bir âlemde, öyle hâs ibâdına, öyle ikrâmlar edecek, ne göz görmüş, ne kulak işitmiş, ne kalb-i beşere hutûr etmiştir! Âmennâ.
Altınbaşak neşriyat
Rızık, iktidar ve ihtiyar ile ma'kusen mütenasiptir.
Sayfa 22 - Altınbaşak neşriyat
Reklam
Mucizat-ı Kur'aniye
Elde Kur'an gibi bir mucize-i bakî var iken, Başka burhan aramak aklıma zaid görünür. Elde Kur'an gibi bir burhan-ı hakikat var iken, Münkirleri ilzam için gönlüme sıklet mi gelir?
Sayfa 79
İman bir intisaptır.
İnsan nuru iman ile a'lay-ı illiyine çıkar, cennete layık bir kıymet alır. Ve zülmat-ı küfür ile esfel-i safiline düşer, cehenneme ehil olacak bir vaziyete girer. Çünkü iman, insanı sani' zülcelaline nisbet ediyor. İman bir intisaptır.
Altınbaşak neşriyatKitabı okudu
Muhammed bin İshak'ın rivayetine göre Lokman (as) oğluna, "Ey oğlum! Eğer biri ile arkadaş olmak ister isen önce onu kızdır. Eğer kızdığında sana karşı insafı bir kenara bırakmaz ise onun ile arkadaş ol. Yoksa ondan uzak dur" diye nasihat etti.
Eban bin Cerîr, Mühelleb bin Safra'nın şöyle dediğini aktarır; " Kamil insanın aklının diline hakim oluşu hoşuma giden bir şeydir. Dilinin akla hakim olması ise hiç hoşuma gitmemektedir."
Bir kere din, bilimin ve uygarlığın yerini almadığı gibi onlara düşman da değildir. Aksine o, bilimi de uygarlığı da bağrına basmakta ve onlara mihver teşkil etmekte; hayata bütünüyle hükmeden anahatlarının mihverinin sınırları içinde onlara sistem olmakta.
Sayfa 97 - beka yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Şüphesiz İslam, Avrupa'nın ve tüm dünyanın uğursuz ayrım döneminde, hatta ondan önce ve sonra tanıdığı sistemlerden tamamen başka, yepyeni bir hayat sistemidir. Asil bir sistemdir, dayandığı kökler müstakildir, herşeyi içine alan mütekâmil bir sistemdir. O, mevcut hayatı ve onun yürürlükteki prensiplerini yalnızca onaran bir sistem olduğu kadar bir düşünce ve inanç sistemidir de. O sebeple İslam, insan hayatını yeni bir temel üzerine yeniden tek başına inşa etmeye kudretlidir, yeterlidir.
Sayfa 93 - beka yayınlarıKitabı okudu
İnsanın yalnızca bir üretim aracı sayılmasına karşı çıkan ve ruhî, akli özgürlüğü feda etme pahasına iktisadi bir refahı savunan düşünceyi elinin tersiyle iten bir sistem! Öyle bir sistem ki örgütlediği toplumda fertler Allah için kardeştirler, kardeşlik bağlarıyla bağlıdırlar birbirlerine. Onları bir araya getiren, toplumlarını azgın ferdiyetçilikten de azgın kollektivizm' den de koruyan yine bu bağlardır.
Sayfa 92 - beka yayınlarıKitabı okudu
Şahdamar miracı
Ve gece, suların mışıl mışıl uyuduğu saatlerde uyanık olmak. Kanın ve kalb atışının ötesine, eşya sertliğinin ötesine geçip, dünya realitesini gerilerde bırakıp, bütün geçici kabuklarını atıp ruhun hilkatteki "evet"ine, evetinin sırrına geri dönüşü.
Sayfa 55 - Diriliş YayınlarıKitabı okudu
Ölüm Dikkati
Ölüme dikkatini yitirmiş bir uygarlık içindeyiz. Ölümün yeter bir vaiz olduğunu unutmuş bir uygarlık.(...) İnsan ruhunu ölümle yıkamak. Ölümü, ebedilik abdesti gibi bilmek. Ebediyetin kapılarını güm güm vururken ölümle teyemmüm etmiş olmak. Ölmeden önce ölmenin yolunu araştırmak...... Öldükten sonra dirilmenin (basubadelmevtin) abstre ve konkre anlamlarına ermek ve bunu pratik yaşantının her saniyesinde bile gözcü ve bekçi kılmak.
Devenin biri fare kovuğuna ayağını bastı; kovuk harab oldu; fakat o harablık içinde bin hazine çıktı. Viranede gizli kenz vardır Ma'mure kilaba ca-yı seyran.
Sayfa 113 - İz YayıncılıkKitabı okuyor
167 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.