Bu dünya fanidir. En büyük dava, baki olan alemi kazanmaktır. İnsanın itikadı sağlam olmazsa, davayı kaybeder. Hakiki dava budur. Bunun haricindeki davalara karışmak zararlıdır.
"En hayırlı genç odur ki; ihtiyar gibi ölümü düşünüp âhiretine çalışarak, gençlik hevesatına esir olmayıp gaflette boğulmayandır. Ve ihtiyarlarınızın en kötüsü odur ki; gaflette ve hevesatta gençlere benzemek ister; çocukçasına hevesat-ı nefsaniyeye tâbi olur."
Hem tasannu' ve temellükten beni kurtaran bir parça kuru ekmek yemek ve yüz yamalı bir libas giymek bana daha hoş geliyor. Gayrın en ala baklavasını yemek, en murassa' libasını giymek ve onların hatırını saymağa mecbur olmak, bana nahoş geliyor
"Bir şehir, bir vilayet, bir memleket, belki bir küre-i arz, belki dünya, belki alem-i vücud hakiki iki dost için, bir meclis hükmündedir. Böyle dostluk ve kardeşliğin firakı yok, hep visaldir."
-Bediuzzman
Neden bugün bir İmam-ı Gazali, bir Muhyiddin-i Arabi çapında bir düşünür, bilgin ve dehadan Arap topraklarında eser yoktur. Neden Mevlana, bir Fuzuli bir Şeyh Galip, bir Nef'i, bir Baki çapında olmasa bile onun eteklerine ulaşmış bir şair, bir ruh eğiticisi Türk ülkesinde boy göstermemektedir? Hafız'ın Sadi'nin Attar'ın ülkesi İran'daki bu ölüm sessizliğinin sebebi nedir? Bir İmam Rabbani yetiştirmiş bir Hindistan neden bugün en çorak bir ruh iklimi halindedir?
Nur Risaleleri, geceden sonra gündüzün ve kıştan sonra bahar'ın gelmesi katiyetinde yüzer kuvvetli hüccetlerle haşir ve neşrin sabahını, baharını ispat etmişler...
Evet, güzel kutsi kahramanları yetiştiren ve binler manevi kumandanları ümmetin başına geçiren ve hakikat-ı Kur'aniyenin manası ile ve imanın nuru ile ve İslamiyet'in şerefiyle beslenen tekemmül eden Al-i beyt, elbette ahir zamanda şeriatı Muhammediyeyi ve hakikati furkaniyeyi ve sünneti Ahmediyeyi (a.s.m.) ihya ile ilan ile icra ile başkumandanları olan BÜYÜK MEHDİ'nin kemal-i adaletini ve hakkaniyetini dünyaya göstermeleri gayet makul olmakla beraber gayet lazım ve zaruri ve hayat-ı içtimaiye-i insaniyedeki düsturların muktezasıdır....
İnsan kendinden daha aşağı olan bir şeye bağımlı hale geldiğinde özgürlüğünü kaybeder. Ancak kendinden daha yüksek bir varlığa bağlandığında gerçek manada özgür olur.