Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

James Fraser

Ne’nin Söz’e konu olmasıyladır ki Varlık sahnesi açılır: Ol! Açılan bu sahnede Varlık, Oluş kipinde, bu demektir ki Zamanda, dahası zaman olarak zuhur eder. Söz’ün Ne’den sonra olması gibi, onun başlattığı Oluş dahi neden sonradır. Bu gecikme ya da bu sonradanlık (hudus) geçmiş ama geçmemiş bir geçmişin, her geçmişe öncel bir geçmişin izi olarak Oluş’a damgasını daha baştan vurmuştur. Oluş (Varlık) kendi kendi ile izah edilebilir bir şey, dolayısıyla anlamı kendinden menkul bir şey olmaktan çıkmaktadır o zaman; öyle ki buradan “beri” ve “öte” fikri doğmaktadır. Sonuçta, ezeli-ve-ebedi bir şey olmaktan Varlık dönüp dolanıp Ne’ye irca olunmaktadır.
Reklam
Bu dünya olası dünyaların en kötüsüdür. Çünkü öyle bir sınırda tutmuştur ki kötülüğünü, biraz daha kötü olsa bu kadar kötülüğe dünya dayanamayıp mahvolur infilak ederdi. Tam sürdürebileceği maksimum düzeyinde kötülükte duruyor. O yüzden olabileceklerin en kötüsüdür.
“Gerçekten hakikati arayan biri olmak için hayatınızda bir defa olsun her şeyden, elinizden geldiğince şüphe etmelisiniz.” Rene Descartes