Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Nurdan G.

Nurdan G.
@Rubellit
''Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla ışığından birşey kaybetmez'' (Mevlana)
Tasarımcı
İzmir
25 okur puanı
Nisan 2016 tarihinde katıldı
İnsan yeniden tanrıların fiili varlığına kavuşmak, ayni zamanda Yaratıcının elinden çıktığı zamandaki gibi taze, temiz ve "güçlü" bir dünyada yaşamak istemektedir.
Sayfa 83 - Alfa YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Bayram, mitsel (dolayısıyla dinsel) bir olayın "anılması" değil, yeniden hayata geçirilmesidir.
Sayfa 74 - Alfa YayınlarıKitabı okuyor
Dünya her yıl yenilenir; başka bir deyişle her yıl, ilk baştaki "kutsallığı"na yeniden kavuşur.
Sayfa 69 - Alfa YayınlarıKitabı okuyor

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Dinsel olarak bir bayrama katılmak, "olağan" zamansal süreden çıkıp bayram tarafından yeniden güncellenen mitsel zamanla yeniden bütünleşmek demektir.
Sayfa 63 - Alfa YayınlarıKitabı okuyor
Dinsel insan ancak kutsal bir dünyada yaşayabilir, çünkü sadece öyle bir dünya varlığın bir parçası olup, gerçekten var olur. Bu dinsel gereklilik, giderilmesi olanaksız bir ontolojik susuzluğu ifade eder. Dinsel insan varlık susuzluğu çeker.
Sayfa 59 - Alfa YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Tapınağın kutsallığı yeryüzündeki her türlü çürümenin uzağındadır ve bunun nedeni, Tapınağın mimari planının tanrıların eseri olmasi ve dolayısıyla tanrıların yanıbaşında, gökyüzünde bulunmasıdır.
Sayfa 55 - Alfa YayınlarıKitabı okuyor
Kirlenmişlik düzeyi ne olursa olsun, Dünya tapınakların kutsallığı sayesinde sürekli arınır.
Sayfa 55 - Alfa YayınlarıKitabı okuyor
İnsanın doğduğu toprakların manzarası, ilk aşkların yaşandığı yerler, gençlikte ziyaret edilmis ilk yabancı kentin bir köşesi veya sokağı. Tüm bu yerler, dinsel olmama niteliği en belirgin insan için bile olağandışı "benzersiz" bir niteliğe sahiptir. Bunlar onun özel evreninin "kutsal yerleri"dir.
Sayfa 24 - Alfa YayınlarıKitabı okuyor
Dünyayı kutsallığından arındırmakta hangi dereceye erişmiş olursa olsun, kutsal-dışı bir yaşamı yeğleyen insan dinsel davranışı tamamen yok etmeyi başaramaz.
Sayfa 23 - Alfa yayınlarıKitabı okuyor
Nurdan G.
Bir kitabı okumaya başladı
Kutsal ve Kutsal-Dışı
Kutsal ve Kutsal-DışıMircea Eliade
8.4/10 · 104 okunma
Reklam
304 syf.
·
Puan vermedi
·
17 günde okudu
Yunan Mitolojisi
Yunan MitolojisiAnna Milbourne
9/10 · 309 okunma
Nurdan G.
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Dolaylı Hayvan
Dolaylı HayvanErgun Kocabıyık
9.5/10 · 27 okunma
312 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
9 günde okudu
Mitolojinin Gücü
Mitolojinin GücüJoseph Campbell
8.4/10 · 219 okunma
Eğer para kazanmak için yanlış yola saparsan, hayatını kaybetmiş sayılırsın. Merkezde kalıp hic para kazanmasan da yine de mutluluk seninledir.
Sayfa 287 - MediacatKitabı okudu
Schopenhauer "On an Apparent Intention in the Fate of the Individual" adli muhteşem denemesinde ileri bir yaşa ulaştığınız ve dönüp yaşadığınız hayata baktığınız zaman, hayatin sanki bir romancı tarafından oluşturulmuş tutarlı bir düzen ve plana sahipmiş gibi görünebileceğini söylüyor. Yaşandığı anda tesadüfi ve küçük bir an gibi görünen olayların tutarlı bir senaryonun oluşmasındaki kaçınılmaz faktörler oldugu ortaya çıkıyor. Peki bu senaryoyu kim oluşturdu? Schopenhauer, tıpkı rüyalarınızın sizin bilincinizin farkında olmadığınız bir yönü tarafından oluşturulması gibi tüm hayatınızın da içinizdeki irade tarafından oluşturulduğu öne sürülüyor. Tamamen şans eseri tanıştığınız insanların hayatınızda önemli etkenler olması gibi siz de bilmeden başkalarının hayatına anlam vererek bir etken gibi işlev görüyorsunuz. Her şey bir araya gelip büyük bir senfoni oluşturuyor, her sey bilinçsiz bir şekilde diğer her şeyi yapılandırıyor. Schopenhauer su sonuca variyor: hayatlarımız, bir kişinin gördüğü büyük bir rüyaya benziyor ve bu rüyanın tüm karakterleri de ruya görüyor; bu yüzden her şey birbiriyle alakalı ve doğanın evrensel iradesi olan tek bir irade tarafından hayat buluyor.
Sayfa 286 - Mediacat yayınlarıKitabı okudu
74 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.