Yazar geleneksel islami damar ile taban tabana zıt görüşlerini Kur'an ayetleri ile delillendirmektedir.
Hz. Adem'in Kuran'da ilk insan olarak geçmediği ve tüm insanların biyolojik babasının olduğunun belirtilmediğinden bahisle 'evrim' e atıflar yapmaktadır.
Cihatın hiç bir zaman müslümanlığı kabul etmediler diye yapılmadığını savunmaktadır.
Kadınların yaşama hakkı, mülkiyet edinme hakkı, seyahat hakkı, seçme seçilme, kamu görevi gerçekleştirme hakkı Kuran'dan referanslar ile ifade edilmektedir.
Çoklu evlilik, miras, şahitlik konularına bakış açısı ise; cahiliye araplarında çok daha kötü durumda olan meselelerde sınırlamalar getirilerek erkeklere yakın haklar verildiği belirtilmektedir. Yazar başörtüsünün de zorunlu olmadığını, kişiliğini yansıtan kıyafetlerin giyilmesinin Kur'an'a zıt olmayacağını ifade etmektedir.
İnançları ile içerisinde yaşadığı çağ arasında kalanların içini ısıtacak bir eser!