Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Berfin

Berfin
@berfn_ozrn
Lisans
12 okur puanı
Eylül 2023 tarihinde katıldı
Berfin

Berfin

, bir kitabı yarım bıraktı
Sırça Fanus
Sırça FanusSylvia Plath
7.8/10 · 11,6bin okunma
Reklam
156 syf.
5/10 puan verdi
Aklın Islahı Üzerine Bir İnceleme
Aklın Islahı Üzerine Bir İncelemeBaruch Spinoza
8.4/10 · 630 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Bilinçli bir varlık olarak kişi, kendi yarattığı bir dünyada faal olarak ve bilfiil kendini yeniden üretir.
Hegel'e göre, 'zevk ve menfaat karar kriteri haline gelir', öyle ki 'tatmin edilmesi gereken artık ihtiyaç değil fikirdir'.
Reklam
Akıl sadece dünyayı olduğu gibi görme eğilimindeyken irade dünyayı olması gerektiği gibi yapmak için adımlar atar.
Sadder kitabında da söylendiği gibi; sürekli zevk zevk değildir.
Wright'ın da belirttiği gibi, duygular "sadece evrimin cellatlarıdır" ; derin bir gerçekliğin"vekilleridir", genetik hesabın kitabın "gizli" mantığıdırlar.
Berfin tekrar paylaştı.
"En erken yıllarından itibaren bütün kadınlar, karakterlerinin erkeklerinkinden çok farklı olduğu inancıyla yetiştirilir: irade ve kendine hakim olma gücü değil bağlılık ve diğerlerinin idaresine teslim olmak. Bütün töreler onlara başkaları için yaşamanın, kendilerinden tamamen feragat etmenin ve duyguları dışında hiçbir hayatlar olmamasının onların görevi, bütün güncel duygusallıklar ise bunun kadınların doğası olduğunu söyler. Duyguları da sadece onlara izin verilenlerle -bağlı oldukları erkekler veya onlarla bir erkek arasında ilaveten ve feshedilemez bir bağ teşkil eden çocukları- sınırlıdır."
Elbette insanların kendini yönetebilmesi için gözlerini ya da diğer organlarını kullanması kuşkusuz, gözü kapalı olarak başkalarının ardından sürüklenmesinden çok daha iyidir.
Reklam
... Fakat İbrahim ne yaptı? Ne çok erken geldi ne çok geç. Eşeğe bindi, patikadan aşağı yavaşça sürdü. Bütün yol boyunca imanını korudu, hala istenenin gerçekten bu olması halinde İshak'ı ondan istemeyeceğine inandı. İnsanı bir hesaplaşmanın söz konusu olmayacağı absürdün gücüne inandı ve aslında bunu ondan isteyen Tanrı'nın bir sonraki anda talebini geri çekmesi absürddü.
Zira kişinin arzusunu terk etmesi yüceliktir, ancak daha yüce olanı onu terk ettikten sonra ona yapışmaktır; sonsuzluğun ipini kavramak yücedir, ancak daha yücesi terk ettikten sonra faniliğe sarılmaktır.
66 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.