Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Mert Yeğin

Mert Yeğin
@di_angelo
Sıkı Okur
Şeylerin özünü ve doğasını araştırıyorum. Hiçbir şeyi töze indirgemiyorum, kabul eden taraf olmak istiyorum. Ahlak-sız olanı seviyorum, zincirimle yürümüyorum; insanda tanrıyı paralıyorum.
1000Kitap yönetiminin dm üzerinden insanların taciz edilmesine yaptırımsız kalması gerçekten sinir bozucu. Buraya gelen bazı maymun zihniyetliler kendilerinde olmayan entelektüel zevkleri varmışcasına gösterip kız tavlayabileceklerini zannediyorlar. Google'dan iki üç şiiri profiline yapıştırıp kız tavlayabileceğini sanan Neandertal piyasası oluşturuyorlar. Bunun önüne geçilmesi ve platformun nezih kalması için daha çok çaba harcanmalı.
Güneşsensei

Güneşsensei

@okuyaniskelet
·
02 Mayıs 19:39
Gönderi altına yapılan "dm kapat o zaman" yorumları "o saatte orada ne işi varmış" zihniyetinden bir fark içermiyor. Bir öneri olarak sunulabilir fakat amaçları öneri vermek değil. Açıkça o dm kapatılmazsa tabi böyle şeyler gelir başına mesajı iletiliyor kişiye. Sorunu, soruna maruz kalan kişiye baskı yaparak çözemezsiniz.
Reklam
"Bir kişi hariç bütün insanlık aynı görüşte olsa, tek bir kişi karşı görüşte olsa, insanlığın o kişiyi susturma hakkı, o kişinin gücü yetse insanlığı susturma hakkından fazla değildir."
93 syf.
10/10 puan verdi
·
25 saatte okudu
Dönüşüm
DönüşümFranz Kafka
7.8/10 · 222,9bin okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
"Hayat bu. Yaşlılığımda bulduğum huzur ve sessizlik."
Reklam
"Yalnız mıydı? Herkes orada mıydı? Herhangi biri yardım eder miydi? Unutulmuş itirazlar mı vardı? Olmalıydı. Mantık sarsılmazdı ancak yaşamak isteyen biri buna direnmezdi. Hiç görmediği yargıç neredeydi? Asla ulaşamadığı yüksek mahkeme neredeydi? Ellerini kaldırıp parmaklarını açtı."
Sayfa 300Kitabı okudu
"İnsanların görüşlerini bu kadar çok önemsememelisiniz. Metin değişmez, görüşler ise insanların umutsuzluklarını ifade etmelerinden ibarettir."
Sayfa 287Kitabı okudu
Mert Yeğin
@di_angelo·Bir kitabı yarım bıraktı
%23 (280/1216)
4/10 puan verdi
O
OStephen King
8.9/10 · 6,2bin okunma
Enfes Bir Korku Edebiyatı
"George'un yağmurluğunun sol tarafı, artık parlak kırmızıydı. Kanlar, çamurlu sulara karışıp sol kolunun içinde kaldığı mazgalın ızgarasından aşağı akıyordu. Parçalanmış giysilerin arasından, insanın gözüne batacak kadar parlak bir kemik parçası fırlamıştı. Oğlanın gözleri, bembeyaz göğe bakıyordu. Dave sokağa doluşmaya başlayan insanlara doğru yalpalayarak koşarken, yağmur damlaları George'un hâlâ açık olan gözlerine doldu."
"Her şey gerçek olduğu zaman çetindir. İşte insan o zaman boğulacak gibi olur. Olaylar gerçek olduğu zaman."
Reklam
Felsefenin Başlangıcı ve Yunan Felsefesinin Farkı
Günümüzde giriş düzeyinde veya daha kapsamlı felsefe tarihi araştırmalarında Grek dünyasıyla eş zamanlı başka uygarlıklarda da (Hint, Çin gibi) felsefi düşünüşün veya kavrayışın çok sayıda örneğiyle karşılaşılmış olması, bu belirlemeyi (felsefenin başlangıcını) belirli ölçüde güçsüz kılmaktadır. Bu düşünceleri dayanak olarak aldığımızda, felsefenin dünyanın birçok bölgesinde eş zamanlı olarak ortaya çıkmış bir vaziyet alış olduğunu (Brahmanizm ve Budizm Parmenides ile çağdaştır), buna karşın Grek dünyasında bu vaziyet alışın daha verimli sonuçlandığını söylemek uygun olacaktır. Zira hikmetli sözlerden oluşan ve salt etik problemlerin çözümü olarak görmek yerine, felsefenin bütün varlığa ilişkin tümel bir bilgi uğraşısı olarak öne çıkarılmasının, Grek dünyasını farklı kıldığından söz edilebilir. Burada oluşturulan veya oluşan bakış açısına göre, felsefe genel olarak varlık, insan ve doğa üzerine, bir yönüyle değil, bütün olarak, aynı zamanda olduğu gibi değil, olması gerekeni de içerecek şekilde, inceleme etkinliği, saf düşünceye dayanan önsel bir araştırmadır. Bundan dolayı sınıflandırma felsefede büyük önem taşır. Çünkü amacı değişmez doğrulara ulaşmaktan çok, var olanlara ilişkin saf düşünceye dayalı açıklamalar oluşturmaktır.
"Kültürlere saygı" eğiliminin, evrensel normlar oluşturma ve bunları global düzeyde geçerli kılma eğilimine ağır basması dünyamızda yeni türden bir cemaatçiliğe, adım adım da yeni bir Ortaçağa götürebilir.
Sayfa 220Kitabı okudu
"Saygı konusu olan, birer insan olarak kişilerdir; düşünceler, kültürel ve diğer deney kaynaklı normlar, inançlar değil. Düşünceler, normlar ise, saygı konusu değil, epistemolojik aksiolojik değerlendirme konusudur."
1.406 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.