Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Emre AK

Emre AK
@em_re_em_re
İnsanı insan yapan şeyler haricinde hiçbir şey insana ait değildir. Manet omnes una nox, El intizar eşeddü minennar, Eli Eli Lema Şevaktani!? Je est un autre. Mea Culpa, Memento Mori Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem.
Sabitlenmiş gönderi
Fakir Baykurt
İnsan yediğiyle değil hazmettiğiyle yaşar..
Reklam
Şüphesiz faiz tarafgir, kıskanç, bencil ve kumarbazca bir düşüncenin ürünüdür.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Faizli çalışma, kişinin kardeşine ve topluma karşı olan şahsiyetini, ahlâkını ve vicdanını bozmaktan başka bir şey yapmaz. Genel manasıyla insanlığın toplum hayatını bozmakla onları birbirlerine karşı tamah, kıskançlık, ve bencillik gibi duygulara sürüklemektedir.
Tasarruf sahipleri paralarının en çok kâr getirmesi için çalışırlar. Sanayi ve ticaretin ihtiyacının çoğalması ve kazançlarının değerinin artması için paralarını piyasadan çekerler. Sıkıntılarının şiddetlenmesi üzerine ticaret ve sanayiyle uğraşanlar işlerinin kâr getirmediğini görürler ve kendilerine bir kâr sağlamayan, bir şey kazandırmayan iş sahalarına para yatırmazlar. Milyonlarca kişinin çalıştığı bu iş sahalarına yatırılan malın miktarı azalınca fabrikaların üretim kapasiteleri düşer, bürolarda çalışan işçiler açıkta kalır. İş bu dereceye vardığında, mala olan talebin azaldığım veya durduğunu gören faizciler yavaş yavaş paranın değerini düşürürler. Sanayi ve ticarette çalışanlar bu sefer faizcilere yönelirler. Hayat yeniden rahat bir şekilde cereyan etmeye başlar. Böylece, dünya ekonomisinin zaman zaman rahatladığı, zaman zaman krizler içine düştüğü bir dümen döner durur. Sonuçta insanlık, onların dümenleri içinde, hayvanlar gibi döner dururlar.
Reklam
Basit bir rakamsal hesaplaşmayla, açıkça ortaya çıkmaktadır ki, yeryüzündeki malların tamamı sayıları çok az olan bir faizci zümrenin elinde toplanmıştır. Borç veren faizci bütün işlerde daima kazanır.
Bir avuç faizci kurdun dünyayı velveleye vermeleri için, bütün insanlığın menfaatine olacak bir faaliyetin başlatılması yeterlidir.
Onlara niyette ve amelde temiz olmalarını, aracılar ve hedeflerde nezih olmalarını şart koşmuş, malını çoğaltma uğrunda, insanların kişilik ve ahlâklarını rencide eden, toplumun hayatına ve varlığına zarar veren yolları tercih etmelerini yasaklamıştır.
İslâm nizamı ve faiz nizamı! Onlar, düşüncede yakınlaşmaz, temelde anlaşamaz ve sonuçta uyuşamazlar.
İslâmiyetin, cahiliyye adetlerinden kaldırmak istediği şeylerden hiç birine karşı olan tavrı faize karşı aldığı tavır kadar kesin olmamıştır.
Reklam
Emre AK
Bir kitabı okumaya başladı
Faiz
FaizSeyyid Kutub
8/10 · 120 okunma
312 syf.
·
Puan vermedi
·
23 günde okudu
Türkiye’de İslam ve Küreselleşme
Türkiye’de İslam ve KüreselleşmeCaner Taslaman
8.6/10 · 89 okunma
Şeyla Benhabib’in sözünü burada bir kez daha hatırlamak faydalı olacaktır; gerçek “öteki” kendi kimliğimizi tanımlamada ve inşa etmede önemli bir referans noktasıdır ve uzaklarda aranmamalıdır, gerçek “öteki” yakınımızda olup onu “ötekileştirerek” kendimizi tanımladığımızdır.
Alparslan Türkeş’in 1969 yılında söylediği “Biz Tanrı Dağı kadar Türk, Hira Dağı kadar Müslümanız. Her iki felsefe bizim şiarımızdır” sözü parti ideolojisini ifade eden ünlü bir söz olmuştur.
“İdeolojiler” yaşadığımız dünyanın nasıl olduğunu anlatan, seçenekler karşısında rota belirlemeye yarayan dünya görüşleridir. İdeolojiler, bireyi ve toplumu belli bir amaca sevk eder, “Ben kimim” sorusuna cevap verirler ve bireyin hayatta üstlenmesi gerektiği rol ve misyonu belirleyecek şekilde kimlik kazandırırlar.
Türkiye’nin yönetici zihniyetinin en temel unsurları siyasi partilerle beraber Cumhurbaşkanlık, Ordu, Anayasa Mahkemesi gibi kurumlar olmuştur. Bunların içinde en önemli unsurun siyasi partiler olmaya başladığı gözükmektedir.
5,3bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.