Rönesansda akılcılığın dolayısıyla nesnelliğin hâkimiyeti, kendini merkeze koyan insan tipi zamanla bu duruma tepki göstermeye başlamış ve Barok döneminde ise artık doğanın karşısında değil içinde olduğunu savunmuştur.vDeğişim gösteren bireycilik anlayışı ve gerçekçilik düşüncesi öznelciliğe yaklaşmıştır. Resim sanatının amacı doğaya daha çok
yaklaşmaktan, gerçeği birebir yansıtmaktan vazgeçmiş, gerçeğin sadece görünen olmadığının bilincine varmıştır. Resim artık görünenin arkasındaki gerçeği, “yaşanan gerçeğin, duyumsanarak görüleni” (
Nazan İpşiroğlu , 1995, s.12) kendine dert edinmeye başlar.
(BETÜL KANDEMİR
YÜKSEK LİSANS TEZİ)
·
53 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.