Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

İkiliğin temel zayıflığı, şiddete meşru yeri yalnızca saf aş­kınlığın, duyarlı dünyanın akılcı dışlanması anında sunabil­mesidir. Ama iyiliğin tanrısallığı bu saflık derecesinde tutu­namaz gerçekte duyarlı dünyanın içine yeniden düşer. Bu tanrısallık, mümin tarafında, içten iletişimin araştırılmasının konusudur ama bu içtenlik hiçbir zaman giderilemeyecektir. İyilik şiddetin dışlanmasıdır ve şiddet olmadan ayrık şeylerin düzeninin kopuşu, içtenlik olamaz iyiliğin tanrısı şidde­ti dışlamasını sağlayan şiddetle sınırlıdır ve aslında kendisin­de eski şiddeti koruduğu, dışlamanın kesinliğine sahip ol­madığı ölçüde tanrısaldır, içtenliğe ulaşabilirdir ve bu ölçü içinde iyiliğin gerçeği olan akıl tanrısı değildir. İlke olarak bu, ahlaksal tanrısallığın kötülük yararına çöküşünü içerir.
·
118 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.