Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hifa Nur Öner

Hifa Nur Öner
@hifaoe
heyhât!
Fizik
15 okur puanı
Aralık 2023 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Dermân arardım derdime derdim bana dermân imiş Bürhân sorardım aslıma aslım bana bürhân imiş
Niyâzî-i Mısrî
Niyâzî-i Mısrî
Reklam
Aynalar
"Aynalar Âlem-i Misâl'in madde âlemindeki iz düşümü. Âlem-i Misâl de geçmiş ve geleceğin yansıdığı görüntüler âlemi. Manalar Berzah âleminden suretler madde âleminden. Hz. Ömer R.A. aynaya bakarken suretini farklı görmekten korkarmış, Aşere-i Mübeşşere'den olduğu halde. Bu Hz. Ömer R.A.'nın imanının yakin mertebesini gösteriyor bize. Aynayı kapatmak doğru bir şey. Aynaya devamlı bakmak hastalık, narsistliği besler ama ayna taşımak da Sünnet-i Seniyyeden. Üstünü başını düzeltmek için hoş olmayan şeyleri gidermek için bir ihtiyaç. Aşırı olan her şey zararlı."
Doğru Bilgi Kaynağı
Mutlak doğru bilgi kaynağına ulaşmak, varlık hakikatini bulmak felsefenin çıkış amacı olmuştur. Bu doğrultuda bir sürü akımlar, fikirler ve inançlar ortaya çıkmıştır. Bu da bizde ki mutlak bilgi ihtiyacını kanıtlar niteliktedir. Gördüğümüz, duyduğumuz her şeyin doğru ya da yanlış olmasını aklımızın ölçüsüyle algılar, tasdik ederiz. Peki aklımızın ölçüsünü belirleyen nedir, düşünceler insandan insana değişken ise bu hakikat arayışında ki mihenge vuracağımız kaynak nedir?

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Yâ Rabbi aşkın ver bana, Hû diyeyim döne döne
Seyyid Nizamoğlu
Seyyid Nizamoğlu
Özel Görelilik Kuramı
Einstein özel görelilik kuramında zaman aralığı ölçümleri ölçümün yapıldığı refarans sistemine bağlıdır. Bir başka deyişle, bir referans sisteminde eşzamanlı olan iki olay genel olarak birinciye göre hareketli olan ikinci bir sistemde eşzamanlı değildirler. Yani, zaman mutlak bir kavram değildir ve daha çok gözlemcinin hareket durumuna bağlıdır. Işık hızına yakın hızlarda hareket edildiğinde eylemsiz referans sistemine göre zaman genişler. Herhangi bir olay için zaman genişlemesi, olayın geçtiği referans sistemindeki gözlemciye göre değildir. Zaman genişlemesi, olayın kendisine göre yüksek hızla hareket ettiği referans sistemindeki gözlemciye göredir. Yani zaman, bağıl olarak durgun olan, diğer referans sistemindeki gözlemci tarafından daha fazla ölçülür.
Albert Einstein
Albert Einstein
Modern Fizik'e Giriş
Modern Fizik'e Giriş
Reklam
Dilde gam var şimdilik lûtfeyle gelme ey sürûr Olamaz bir hânede mihmân mihmân üstüne
Müslümanlar olarak utançtan yerin dibine girsek, orası bile bizi kabul etmez.
Einstein ve Newton Mekaniği
Newton mekaniğinin temel ön kabullerinden biri, bütün gözlemciler için aynı olan bir evrensel zaman eşelinin varlığıdır. Gerçekten Newton şöyle yazmıştır; "mutlak, gerçek ve matematiksel zaman, kendi başına, kendi doğası içinde, hiçbir dış etkiye bağlı olmaksızın tekdüze akar." Böylece Newton ve onun takipçileri eşzamanlılığı basitçe, doğal bir varsayım olarak kabul ettiler. Einstein özel görelilik teorisinde bu varsayımı terketti. Yani zamanın mutlak bir kavram olmadığını, göreceli olduğunu ileri sürdü.
Raymond A. Serway
Raymond A. Serway
Albert Einstein
Albert Einstein
..o şahsiyetle, kendimi herkesten ziyade bedbaht, âciz, fakir ve kusurlu görüyorum. Bütün dünya beni medh-ü sena etse, beni inandıramaz ki ben iyiyim ve sahib-i kemalim.
Mektubat
Mektubat
Beni dünyaya çağırma, ona geldim fena gördüm. Demâ gaflet hicab oldu, nur-u Hak nihan gördüm.
Reklam
Güzel değil batmakla gaib olan bir mahbub. Çünki zevale mahkûm, hakikî güzel olamaz. Aşk-ı ebedî için yaratılan ve âyine-i Samed olan kalb ile sevilmez ve sevilmemeli. İman ve Küfür Müvazeneleri - 85
"Ben uyurken rahat yatağımda, gecenin karanlığında güvercinler ötüyor soğuk bir dalda. Dürüst değilim sözlerimde. Zira ibadet ve sevaba düşkün olsam, Kâbe'ye ant olsun ki güvercinler zikir ve tesbih ederken ben uykuda gaflet içinde bulunmazdım! Hiçbir mükellefiyeti olamayan hayvanlar bile ağlarken ben gözyaşı bile dökmüyorum. Sonra da Rabbime aşırı sevgi ve bağlılık duygusuyla aklımın başımdan gittiğini mi iddia ediyorum?"
İmam Gazali
İmam Gazali
Tasdikin hususi yeri var; o da kalptir, lisân onun tercümanıdır. Teslim umumiyetle, kalpte, lisânda ve bütün azalarda bulunur. Kalp ile olan her tasdik aynı zamanda inkâr ve itirazı atarak teslim olmak demektir. Dil ile ikrår, azalarla inkiyåd ve itaat de böyledir. Lügat bakımından İslâm umûmî, iman hususidır. Yani iman yalnız kalp ile olur; İslâm ise kalp, lisân ve cevârih ile olur. İman da İslâm cüzlerinin en şereflisidir. Buna göre her tasdik teslimdir, fakat her teslim tasdik değildir. Yani her iman İslâm'dır fakat her İslâm iman değildir.
İmam Zeynuddin Ahmed İbn Abdullatif ez.Zebidi
İmam Zeynuddin Ahmed İbn Abdullatif ez.Zebidi
Dünya hayatı, insanın gerçek saadet ve kurtuluşu üzerinde düşünmesine ve bu doğrultuda bir yaşam sürmesine fırsat vermeyecek derecede katı ve acımasızdır.
"Peygamberlerin gönderilmesi muhal değil. Çünkü akıl, kendi başına insana yarayışlı ilaçları bulamadığı gibi, ahirette de insanı kurtaracak çareleri bulamaz. İnsanların Peygamberlere ihtiyacı, doktorlara olan ihtiyacı gibidir. Şu kadar ki, tıbbın doğruluğu tecrübe ile peygamberin doğruluğu mucize ile bilinir."
İmam Zeynuddin Ahmed İbn Abdullatif ez.Zebidi
İmam Zeynuddin Ahmed İbn Abdullatif ez.Zebidi
Allah says; Whoever you love more than me, I will take it from you And adds: Don't say "I can't live without him", I will make you live without him too And the season passes, the branches of the trees that give shade dry up, patience runs out Even the person you consider dear to you one day becomes a foreign, Your friend turns into an enemy, your enemy turns into a friend, such a strange world You say you won't fall, you fall, you say you won't be surprised, you'll be surprised This is the weirdest thing, you keep saying you're dead, but you still alive.
Mevlana Celaleddin-i Rumi
Mevlana Celaleddin-i Rumi
Reklam
"tam düşecekken tutunduğum tuğlayı kendime rabb bellemiyeceğim.."
İsmet Özel
İsmet Özel
İnsanın şekli ve hacmi bakımından da niceliksel değerlerin oranı eşittir. İnsanın bu oranlar içinden belli bir orana sahip olması zorunlu olarak bir failin seçimine bağlıdır. Buradan daha da ileri giderek diyorum ki, insanın faili aynı zamanda bilgi sahibidir çünkü belli bir düzen ve sağlamlığa sahip olan her fiil, failinin o düzen ve sağlamlığa ilişkin bilgisine bağlıdır. O halde, onun bu düzene sahip olması da ancak failinin ilmine bağlı olmalıdır. Düzenli bir yapının bilgiye dayanmasına gelince, bu açıktır ki akıllı hiçbir insan düzenli bir yazının hiçbir şeyi bilmeyen bir kalem vasıtasıyla da olsa ancak yazmayı bilen bir elden çıkabileceği konusunda şüphe etmez.
Düşünmenin Doğru Ölçüsü
Düşünmenin Doğru Ölçüsü
İmam Gazali
İmam Gazali