Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Suzan Yorulmaz

Suzan Yorulmaz
@kabartey
Aptallık yaptığınızda işleyen süreç, tanıma, öğrenme ve değişimdir.
Reklam
Doğ r u Empat i . Empati, etkili bir öfke gidericidir. Bu kitapta tanımla­ nan sihrin en kuvvetli halidir ve barikulade etkileri gerçeklikte sıkıca sabittir. Hile aynaları gerekmez. Kelimeyi tanımlayalım. Empati ile, birinin hissettiğinin aynısını hisset m ek kapasitesini kastetmiyorum. Bu sempatidir. Sempati olduk-196 Pratik Uygulamalar ça popülerdir, ancak bana göre fazla önemsenmektedir. Empati ile yu­ muşak, anlayışlı bir şekilde davranı n ayı kastetmiyorum. Bu destektir. Destek de oldukça değerlidir ve önemsenir. Öyleyse empati ne? Empati diğer insanların düşünce ve güdülerini doğru bir şekilde kavrama yeteneğidir, öyle ki insanlar "Evet, işte bu tam benim geldiğim yer" diyeceklerdir. Bu sıradışı bilgiye sahip oldu­ ğunuzda, diğer insanların hareketleri hoşunuza gitmese de niçin öyle davrandıklarını kızı n adan aniayıp kabul edebilirsiniz. Hatırlayın, öfkenizi yaratan aslında kendi düşünceleriniz, diğer ki­ şinin davranışı değil. Şaşırtıcı şey şu ki; diğer kişinin niye öyle davran­ dığını anladığınız anda, bu bilgi sizin öfke üreten düşüncelerinize bir sınır koyma eğilimine giriyor.
Peki bu öf k eyi kim yaratıyor? Siz! Çünkü, bu hayalleri zihninize koy­ mayı siz tercih ettiniz! Şunu bilin ki, sizi çıldırtan kişi Timbukt u 'da ya­ şıyor, belki de artık yaşamıyor bile. Öyleyse onun suçlu olması çok zor. Şimdi fi lmin yönetmeni ve yapımcısı sizsiniz ve daha kötüsü salondaki tek kişisiniz. Tüm canlandırmayı izlemek ve deneyimler n ek zorunda olan kim? Siz! Sürekli dişleri sıkmaya, sırt kaslarının gerilmesine ve kan dolaşımına a.drenalin hormonlarının taşmasına maruz kalan sizsi­ niz. Tansiyonu yükselen sizsiniz. Az ve öz olarak: Kendinize zarar veri­ yorsunuz. Bunu sürdürmek istiyor musunuz?

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Bu hayaller, aslında, başlangıçtaki kötü davranış olup bittikten çok uzun zaman sonra bile öf k enizi canlı tutar. Hiddet algınız, siniriendi­ ren olayın üzerinden çok zaman geçmiş olsa da sizi saatler, günler, ay­ lar ve hatta yıllar boy u yiyip bitirir. Fantezileriniz, acının canlı kalması­ na yardım eder. Olay hakkında her haya l ku rduğunuzda sisteminize ye­ ni dozlarda hareketlenmeler gönderirsiniz. Yediği zehirli otu geviş ge­ tiren bir inek gibi olursunuz.
Öfke değiştirilmesi en zor duygu olabilir; çünkü, si­ nirlendiğinizde, gözü dönmüş bir buldog köpeği gibi olursunuz ve diğer kişinin hacağına dişierinizi geçirmemeniz için sizi ikna et m ek çok güç olabilir. Kendinizi bu duygulardan arındırmayı gerçekten istemezsiniz; çünkü int i kam arzusu ile kuşat ı lmışsınızdır. Üstelik, öfke haksız olarak al gıladığınız bir duruma karşı gelişt i ğinden ahlaki bir duygudur ve bu doğru duygudan vazgeçmekte oldukça isteksiz olursunuz. Öfkenizi, sa­ vunmak ve haklı çıkarma isteği duyarsınız. Bunun üstesinden gelmek büyük irade gerekt i recekt i r. Öyleyse niçin canınızı sıkıyorsunuz?
Reklam
Öfkeyi yaşamınızın bir parçası olarak kabul edebilirsiniz; fakat, bunun yararlı bir amaca hizmet etmediğini fark ediyor musu­ nuz? Buna sahip olmak zorunda değilsiniz ve öfke, mutlu, iyi hisseden biri olmaya ilişkin hiçbir amaca hizmet etmez. Öfke­ nin ironik yanı da, diğer insanları değiştirme konusunda hiç işe yaramamasıdır.
avukatlar çogu kez muvekkillerce kendi cikarlarini korumak uzere hukuku kullanmanin bir yolunu bulmak icin tutulur, durustluge uygun yolu bulmak icin degil. bu kinik bakis acsina gore, bir avukatin gorevi dogruyu savunmak ve hatta adaleti saglamak degil, hukuki kisitlamalarin yarattigi engelleri asacak bir yol bulmaktir.
Kadın bana dikkatle baktı, gözlerini çok iri ve kapkara gösteren gözlükleri vardı. İşin gülünç yanı, erkek gibi bıyıklı oluşuydu. Bu yüzden müdüre olmuştu herhalde
Sayfa 95
Güçlünün zayıfı ezmesi doğada doğaldır. Ancak bu durum, insanlar arasında doğal değildir, ahlak dışıdır.
Kusursuzluğu aramanın bedeli
Eğer sürekli gelişiyorsak, bir önce yaptığımızın kusursuz olması mümkün değildir. Bu yüzden kusursuzca talip olmak yerine, bir "öncekine göre daha iyiye" talip olmak daha gerçekçi gözüküyor.
Sayfa 107 - Remzi kitapevi
Reklam
Sevgi ve hoşgörü ile bakan göz ayıp ve kusur görmezken, nefret dolu gözler, olmayan çirkinlikleri bile icat edebilir
Bayrak yayıncılıkKitabı okudu
Mutlu olmak polyanacılık mı?
Allah'ım , bana değiştirebileceğim şeyleri değiştirme gücü ver. Değiştirmeyeceğim şeyleri kabullenme mi sağla. İkisini ayırt edebilmem için de akıl ver. Amin ( tanrım yerine Allah'ım yazdım)
Sayfa 38 - Remzi kitapevi