Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ali Şeriati (Bir Müslüman Ütopistin Siyasi Biyografisi)

Ali Rahnema

Ali Şeriati (Bir Müslüman Ütopistin Siyasi Biyografisi) Sözleri ve Alıntıları

Ali Şeriati (Bir Müslüman Ütopistin Siyasi Biyografisi) sözleri ve alıntılarını, Ali Şeriati (Bir Müslüman Ütopistin Siyasi Biyografisi) kitap alıntılarını, Ali Şeriati (Bir Müslüman Ütopistin Siyasi Biyografisi) en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İbadet ne demektir? Yani insanın doğasında, ruhunda, anlamında, düşüncesinde aklında ve yaşamında var olan bilimsel yasaları tanımaktır.
Sayfa 111 - Terimler Sözlüğü
Dindar bir toplumu ancak din adına, din alimleri kandırabilirdi ve öyle de oldu.
Reklam
Günlük yaşam, yinelenen ve peryodik bir yaşamdır. Periyodik yaşam, amiplerden mikroplara, mikroplardan hayvanlara ve bitkilere dek, farklı bütün yaşam alanlarına egemendir. İnsan bu peryodik yaşama düşer; boyuna yer, içer ve gezer. Yemek için çalışır; çalışmak için yer. Çalışmak için dinlenir; dinlenmek için çalışır. Tüketim için çalışır; üretim için tüketir. Neye bakarsak bakalım hepsi peryodiktir. Değirmen eşeği gibi akşam olunca yine sabah başladığı noktaya geldiğini fark eder.
Sayfa 92
'Dindar bir toplumu ancak din adına, din alimleri kandırabilirdi ve öyle de oldu.'
Ahmed Kesrevi'ye göre, Şii inancındaki sapmaların kurumsallaşmasında iki faktör etkili olmuştur. Altıncı imam ve Şii fıkhının kurucusu İmam Cafer Sadık ve Safevi Hanedanlığı. Safeviler döneminde halifeler Ebu Bekir, Ömer ve Osman'a hakaret etme âdetini kurumsallaştırarak Şiilerle Sünniler arasındaki nefreti körüklediler. Yine onların döneminde İslam matem merasimlerine katılıp ağlamak, imamların türbelerinde hac yapmak ve imamlardan duayla bir şey istemek gibi belli biçimsel ritüellerle bir tutulur hale geldi.
Sayfa 13 - Kapı Yayınları, çev. Zehra SavanKitabı okudu
1953 yılında Musaddık'a yapılan darbeden sonra Şeriati hayatın anlamını sorgulamaya başlamıştı. Siyasette neden ilgilenmesi gerektiğini düşünüyordu. Darbenin yarattığı muazzam hayal kırıklığı ve sonrasında hissedilen hüsran ve güçsüzlük duygusu karşısında Şeriati siyasi yargılarını sorguluyordu.
Sayfa 112 - Kapı Yayınları, çev. Zehra SavanKitabı okudu
Reklam
“Sonradan ilahi adalet diye adaleti göklere çıkardılar ki, yeryüzünde ondan söz edilmesin.”
İranlı ulemaya göre Türkiye'nin laikleşmesi, yani şeriatın, yerini insan yapımı kanunlara bırakması, kutsalın egemenliğinin yerini insan egemenliğinin almasına denkti.
Sayfa 2 - Kapı Yayınları, çev. Zehra SavanKitabı okudu
"Ben hayat gecesinin pençesine yakalanmış, isimsiz ve yuvasız, ölüm güneşinin doğmasını bekleyen bir çiğ tanesiyim."
Sayfa 109Kitabı okudu
Bu gelenekte romantik gençlerin aşık olma gayesi aşklarını tamama erdirmek gayesi değil, özlem ve acıyı bağrına basmaktır. Plotonik aşk Doğuda böyle anlaşılmaktadır.
42 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.