Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Aşk Neden Acıtır

Eva Illouz

Aşk Neden Acıtır Sözleri ve Alıntıları

Aşk Neden Acıtır sözleri ve alıntılarını, Aşk Neden Acıtır kitap alıntılarını, Aşk Neden Acıtır en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir erkekten ne isteyebileceğimi ve ne istemem gerektiğini tam olarak bilmiyorum: Eğer onlara bana neden çiçek almıyorsunuz ya da aşk şiirleri yazmıyorsunuz diyecek olursam o zaman feminist kimliğime ihanet ediyormuş gibi hissediyorum, bu istekler­ de bulunmamam gerekir; çünkü çağımızda benim gibi özgür bir kadın bu gibi şeylere ihtiyaç duymaz ya da artık bunları isteyemez. Yani gerçekten neyi istemeye hakkınız olduğunu hissetmekle ilgili. Dolayısıyla bir tarafım bazı şeyler istiyor; ama diğer tarafım bu şekilde hissetmemem gerektiğini söylüyor. Yani çoğunlukla ne istediğimi, ne istemem gerektiğini, hatta ne hissettiğimi bile tam olarak bilemiyorum.
Birine aşık olmak onun aracılığıyla ondaki iyiyi sevmektir.
Reklam
Simone de Beauvoir'ın ünlü sözleriyle, erkekler aşıkken bile bağımsız­lıklarından vazgeçmezler, kadınlar ise kendilerinden vazgeç­meyi amaçlar.
Çekingen kişi, kendisini gerçek ya da hayali hataları yüzünden saplantılı bir şekilde eleştirir. Bu tür bir ceza, kişiyi farkında olmadan güçsüzleştirir ve kişinin kendisine olan saygısını tüketir.
Sayfa 207 - Jaguar
Duygusal açlık asla başkaları tarafından doyurulamaz. Mükemmel insan hayali romantik bir yanılsamadır ve elbette öyle biri yoktur, masallar hariç. Aşk aslında kendimizin dışında elde ettiğimiz bir şey değildir.
Sayfa 246 - Jaguar
Modern ve orta sınıfa mensup kadınların evlilik piyasasındaki zaman algıları ölümün bakış açısıyla değil, "doğurganlıklarının" bakış açısıyla şekillenir. Aşk alanında kadınlar için sınır, çocuk sahibi olmakla belirlenir.
Reklam
Günlük hayat öylesine şekillendirilmiştir ki, duyguların yoğunluğunu ayakta tutan ve karşıdakinin idealize edilmiş görüntüsünü koruyan bir zihinsel anlayış biçiminin uygulanmasına imkan vermez. Dahası kişilerin, duyguların ve ilişkilerin kültürel varoluş biçimi, gerçek deneyimin akışını izleyen sıradan ilişkileri zora sokar; çünkü ilişkiler, nasıl olmaları gerektiği yönündeki mevcut modellerle sürekli olarak ve üstü kapalı bir şekilde karşılaştırılırlar.
Hiç de soğuk olmayan, sevgilisine yanıp tutuşan bir kız, İlk defa âşık olan bir oğlan okusun isterim yazdıklarımı, Arzunun anatomisini inceleyen benim gibi acı çeken biri Kendi tutkusunun yansımasını görüp, şaşkınlıkla haykırır: Gönül maceralarım hakkında yazan bu yazar bozuntusu da kimdir? Ovidius Aşk Sanatı
Mantık ve aşk bugünlerde pek de iyi arkadaşlar değiller.
Sayfa 321 - Jaguar
Sevgilisi tarafından reddedilecek bir konumda olmayı isteyen çok az kadın vardır.
Sayfa 110 - Jaguar
Reklam
Fiziksel çekiciliğin önemi medya, kozmetik ve moda endüstrilerinin büyümesiyle belirgin ölçüde artmıştır.
Sayfa 86 - Jaguar
“Fakat aşkta mutluluk nadir görülür; her başarılı çağdaş aşk deneyimi için, her kısa süreli duygusal zenginlik için, örseleyici on tane aşk deneyimi söz konusudur.”
Sayfa 13
Güzellik, tarihsel olarak uzun bir süre sadece ahlakı ve karakteri ifade edebilmekle ilgiliydi. Günümüzde ise güzellik karakteri tamamıyla seksiliğe boyun eğmiştir. 19.yüzyılda orta sınıf kadınları, seksapelliklerinden dolayı değil güzelliklerinden dolayı çekici bulunurdu. Güzellik fiziksel ve ruhsal bir vasıf olarak olarak anlaşılırdı.. Bizzat cinsel çekicilik yeni bir değerlendirme kıstasını tesis etmiştir be bu da hem güzelliğin hem de ahlaki karakterin yerine geçmiştir. Ya da daha ziyade bununla karakter ve psikolojik mizaç eninde sonunda seksiliğe tâbi olmuştur.
Kadınlar bir yandan erkeklerin kendilerine bağlanmasını isterken öte yandan bağlanma gereksinimlerini reddetmeye çalışırlar. Gözlemlenilen en tutarlı durum, kadınların sevilme ihtiyaçlarıyla savaştıkları ve erkeklere karşı kayıtsız rolü oynadıklarıdır.
On dokuzuncu yüzyılda maskülenlik, duygusal kararlılık, erkeklerin neredeyse gösterişli bir şekilde sergilenen söz verme ve verilen sözde durma kapasitesiyle tanımlanırken modern maskülenlik çoğunlukla duygunun saklanmasıyla tanımlanır. On dokuzuncu yüzyılda kadınlar duygusal olarak erkeklere göre daha ketum ve mesafeli olma eğilimindeyken günümüzde duygusal açıdan daha dışavurumcu oldukları söylenebilir.
335 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.