Batıni Mevlana

Kevser Yeşiltaş

Batıni Mevlana Gönderileri

Batıni Mevlana kitaplarını, Batıni Mevlana sözleri ve alıntılarını, Batıni Mevlana yazarlarını, Batıni Mevlana yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Denizin dibinde yaşayan, hiçbir şeyden haberi olmayan balıklar gibiyiz. Suyun içindeki bir balığın, gökyüzünden, havadan, kuru toprağın kokusundan nasıl haberi olabilir? O denizin dibinde hareketsiz bir şekilde uyumaya devam etmekte, suyun dışına kafasını çıkarıp ne var diye merak bile etmemektedir. Çünkü bunu yaparsa öleceğini düşünür. Rahatının kaçacağını bile bile soru sormak, uyanmaya liyakati olan içindir. Sorgulamak uyanışın belirtisidir. Binlerce yıldır dönen çarkın içerisine hapsolmuş insanlığın neden bu çarkın içerisinde dönüp durduğundan haberi var mıdır?
Sayfa 104Kitabı okudu
Bazen aradığımız şey için yollara düşeriz, ancak yüzlerce yol çıkar önümüze, her birinde bir sınav, her birinde bir bela peşimizi bırakmaz. O yolda aklını, vicdanını, gönlünü kullananlar için nice nimetler gizlidir. Aradığından uzaklaşır, aradığın hariç başka şeyleri de keşfedersin. Bu bir olumsuzluk değildir, insan da böyledir.
Reklam
“Biz, işlerin gidişatını öğrenmiş olduğumuzdan ağızlarımızı mühürlediler. Gayp sırları faş olmasın. Şu hayat, şu geçim yıkılmasın diye bizi söyletmiyorlar. Gaflet perdesi tamamıyla yırtılmasın, mihnet tenceresi yarı ham kalmasın diye susturdular bizi. Kulağımız kalmadı ama baştan ayağa kulağız. Ağzımız söylemiyor, dudağımız yok ama baştanbaşa sözüz.” Mesnevi c. VI, 3525
Evet... Mevlâna’nın söylediği gibi ne istersek o oluruz. Çünkü herşey bizde, içimizde gizlidir. Pozitifler de, negatifler de, yapıcı ve yıkıcı enerjiler de... Önemli olan şuurlu bir şekilde kendimizi nasıl tezahür ettirdiğimiz ya da ettireceğimizdir. Seçim bize aittir. Ne istersek o oluruz.
“Bil ki zahiri suret yok olur, fakat mana âlemi ebedidir, kalır. Testinin suretiyle ne vakte dek oynayıp duracaksın? Testinin nakşından geç, ırmağa, suya yürü. Sureti gördün ama manadan gafilsin. Akıllıysan sedeften inci seç, çıkar.” Mesnevi c. II, 1020-23
Halk, bu “Ene’l-Hak” demenin, büyük bir iddia olduğunu sanır. “Ene’l-Hak” büyük bir alçak gönüllülüktür. Çünkü “Ben Allah’ın kuluyum” diyen, iki varlık ispat eder; bir kendisini, bir de Allah’ı. Fakat “Ene’l-Hak” diyen, kendini yok edip mahvetmiştir. “Ene’l-Hak” diyor, yani “Ben yokum, hep odur; Allah’tan başka varlık yoktur. Ben tamamıyla yok özlüyüm, hiçim.” Tevazu burada daha çoktur. Halkın anlamadığı budur. Fîhi Mâ Fîh, s. 44
135 öğeden 81 ile 90 arasındakiler gösteriliyor.